برگزاری اختتامیه باشگاه کارآفرینان نوجوان همدان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اختتامیه باشگاه کار آفرینان نوجوان همدان روز گذشته با حضور جمعی از نوجوانان و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، رئیس اداره کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوانان حدود یک ونیم سال پیش ایجاد شد که این باشگاه با مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌هایی رو به رو بود که در همان اوایل کار آموزش و پرورش با ما همکاری نکردند و مخالف برگزاری و ایجاد این باشگاه بودند اما بعد از چند ماه به این باشگاه پیوستند و همکاری لازم را داشتند.

عباس جعفری روز پنجشنبه ۸ مهرماه در اختتامیه باشگاه کار آفرینان نوجوان همدان بیان کرد : این باشگاه را توانستیم با همکاری آقای وثاق راه‌اندازی کرده و آموزش‌های لازم را برای کسب و کار و مهارت لازم مالی به نوجوانان بدهیم تا بتوانیم از این باشگاه به عنوان زندگی شغلی یاد کنیم .

وی افزود :نوجوانان باید از توانمندی‌ها و استعداد های که دارند در این باشگاه استفاده کنند تا به راحتی به شغل مورد نظر خود برسند چرا که ۹۰ درصد دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن به دنبال استخدام دولتی هستند که در این استخدام هم به راحتی قبول نمی‌شوند اگر زودتر به باشگاه  می‌آمدند و آموزش لازم را کسب می‌کردند آینده بهتری داشتند.

جعفری خاطرنشان کرد: فرض کنید جامعه ما یک کلاس ۴۰ نفر است که در این کلاس از چند نفر بپرسید که می خواهید استخدام رسمی بشوید؟ شاید ۳۹ نفرشان بگویند می‌خواهیم استخدام شویم وقتی همه بخواهند استخدام رسمی بشوند چه کسی می خواهد شغل جدیدی ایجاد کند؟ چه کسی قرار است چرخ‌های اقتصادی مملکت را به حرکت در بیاورد؟ و اصلا برای چه می‌خواهیم کارمند شویم درحال حاضر به علت الکترونیکی شدن بعضی دستگاه‌های دولتی دیگر استخدام زیادی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید شغل و کسب و کار بهتر است در سنین کم در باشگاه کار آفرینی به افزایش توانمندی‌های خود بپردازیم که این کار هم باید با حمایت خانواده صورت بگیرد ، تصریح کرد: چرا که باشگاه کار آفرینان تکه‌ای از زندگی شغلی و آینده شغلی شما را فراهم می‌کند تا فکر و مسیر شما را به آینده‌ای روشن هدایت کند و بسازد.

مدیر اجرایی باشگاه کارآفرینان نوجوان همدان نیز گفت: هدف ما از تشکیل باشگاه کار آفرینی نوجوانان  شکوفایی استعدادها و توانمندی‌ها است که با آموزش و مهارت لازم به دست آورده می‌شود.

محمد جواد وثاق بیان کرد: ما در این آموزش‌ها به نوجوانان داشتن عزت نفس، مهارت‌های کاربردی مانند فوتوشاپ و مدیریت مالی را در دو ماه آموزش دادیم که با گذراندن این آموزش‌ها نوجوانان به خوبی رشد پیدا کردند.

وی یادآور شد: برای تقویت روحیه کارآفرینی نوجوانات به حمایت و همراهی والدین هم احتیاج داریم چراکه تاثیر زیادی بر رشد آموزش فرزندشان خواهد گذاشت و به خاطر همین دو جلسه آموزش را هم برای والدین در نظر گرفتیم تا مهارت‌های خاصی را به آنها آموزش دهیم .

وثاق با اشاره به اینکه این باشگاه تاثیرات زیادی به همراه خود دارد، گفت: به نوجوانان شرکت کننده در دوره گفته می‌شود که باید قبل از ۱۸ سالگی حتما دو مهارت را کسب کنید که اولین آن یاد گرفتن مهارت فوتوشاپ  است چرا که با یادگیری آن بسیاری از مسائل راه اندازی کسب و کار حل خواهد شد و دومین آن بحث مهارت مدیریت و برنامه ریزی مالی است چراکه این مهارت حتی برای افراد بی‌کار نیز لازم و ضروریست.

وی افزود :با گذارندن دوره مقدماتی ۱۰ جلسه‌ای باشگاه، یک دوره پیشرفته نیز در نظر گرفتیم که از ۲۲ مهر آغاز و تا ۱۸ آذرماه ادامه دارد و این آموزش در پنجشنبه عصر برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا