تشریح اکوسیستم کارآفرینی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، جزئیات وبینار تخصصی مرکز رشد با موضوع معرفی اکوسیستم کارآفرینی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، طاهره نیازکار با تشریح جزئیات وبینار تخصصی با موضوع «معرفی اکوسیستم کارآفرینی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی» با نگاهی به سراهای نوآوری، خانه‌های خلاق، مهارت آموزشی و طرح پویش که توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، اظهار کرد: مباحثی مانند تمرکز دانشگاه نسل سوم بر محورهای نوآوری، فناوری و توسعه کارآفرینی، نقش مؤثر مؤسسات نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط در توسعه کارآفرینی و ارتقای فناوری رونق اقتصادی کشورها، ناپایداری و ورشکستگی بسیاری از مؤسسات نوپا به سبب آشنانبودن با شرایط کاری، بازار مصرف، هزینه‌های بالای راه‌اندازی کسب‌وکار و فقدان تجربه مدیریتی در این وبینار تخصصی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه‌های کشور در راستای رفع چالش‌های موجود و تحقق اهداف مورد نظر می‌تواند ایجاد مراکز رشد برای حمایت از مؤسسات نوپا با بهره‌مندی از امکانات و دانش موجود دانشگاهیان باشد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در وبینار تخصصی مرکز رشد با موضوع معرفی اکوسیستم کارآفرینی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تأکید شد، کارآفرینی و توسعه فناوری با هدف حرکت واقعی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم بود که لازمه آن ایجاد سراهای نوآوری تخصصی و خانه‌های خلاق است.

نیازکار ادامه داد: بخش دیگری از وبینار به تشریح موضوع اشتغال هم‌زمان با تحصیل دانشجویان با عنوان طرح پویش پرداخته شد که دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای این طرح در تلاش است تا با اشتغال هم‌زمان دانشجویان با تحصیل، علاوه بر مهارت‌افزایی و کمک‌هزینه تحصیل، مواردی چون فرصت استثنایی برای اشتغال، کشف استعداد و ظرفیت‌های شغلی و مهارت‌افزایی دانشجویان در محیط واقعی کار نیز در راستای تحقق هدف دانشگاه کارآفرین و مهارت‌آموز گامی مثبت برداشته شود.

وبینار تخصصی مرکز رشد با موضوع معرفی اکوسیستم کارآفرینی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حمید رستمی جاز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و محمدمهدی جباری رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا