ارائه ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ متقاضی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی تاکنون ارایه شده است که در آینده این خدمات به طیف وسیع‌تری از متقاضیان عرضه می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، مهدی قلعه‌نوی با بیان اینکه بازار جهانی به روی محصولات ایران‌ساخت باز است، اظهارداشت: اگر این محصولات مبتنی بر استانداردهای جهانی تولید شود و کیفیت آنها بالا باشد قطعا خریداران زیادی در دنیا خواهد داشت،  البته برای فروش آنها در سطح بین‌المللی به دنبال شناسایی نیازها و پیدا کردن مقصد درست برای آنها هستیم.

وی افزود: برای صادرات محصولات ایران‌ساخت ابتدا نیاز کشورها و شرایط صادرات محصول مورد نیاز سنجیده و سپس اقدامات برای این کار انجام می شود، کشورهای هدف صادراتی را بر مبنای اینکه کدام محصول و به کجا امکان صادرات دارد، انتخاب می کنیم، به طور مثال آفریقا، کشورهای همسایه، کشورهای اوراسیا و آسیای جنوب شرقی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی ما محسوب می شوند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: بازار خوبی برای محصولات ایران‌ساخت وجود دارد؛ اما ورود به این بازار مستلزم شناخت درست بازار و نیازسنجی اصولی آن است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند این کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق انجام دهد.

قلعه نوی به صادرات ۸۰۰ میلیونی شرکت‌ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این عدد حدود ۲ میلیارد دلار باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صادرات شرکت‌ها به دیگر کشورها، ایجاد سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری است، ایجاد این سامانه توسعه بازار جهانی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را در پی دارد، برای این کار از همه ظرفیت‌های موجود در کشور بهره می‌گیریم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارداشت: تاکنون بیش از ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های متقاضی ارایه شده است، در تلاش هستیم تا این خدمات را به طیف وسیع‌تری از متقاضیان ارایه کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا