یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید نانو مواد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید «نانو مواد» و دستیابی به دانش فنی آن شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، ابراهیم اکبرزاده مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما در سال ۱۳۹۵ با محوریت تحقیق و توسعه در زمینه مواد پیشرفته و فناوری نانو تکنولوژی و توسعه محصولات بر پایه دانش نانو تاسیس شد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: ما در آغاز فعالیت شرکت، بر انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی و بادی تمرکز کردیم اما نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم و با توجه به ارزان بودن سوخت‌های فسیلی که مطرح است، در بحث تجاری‌سازی و کسب درآمد بر مواد پیشرفته متمرکز شدیم که از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال گذشته، ۲۶ نوع نانومواد شامل نانومواد فلزی، غیرفلزی، اکسیدی و سولفیدی تولید کرده‌ایم و بر دستیابی به دانش فنی آن متمرکز شدیم. 

مدیرعامل این شرکت فناور ادامه داد: ما در حوزه نانومواد در جهان و کشور به لحاظ علمی از از رتبه بالایی برخوردار هستیم.

اکبرزاده در ادامه به کاربرد انواع نانو موادی که در این شرکت تولید می‌شود، اشاره‌ کرد و گفت: جوهرهای رسانا از انواع نانومواد فلزی است که در بخش الکترونیک چاپی و توسعه اینترنت اشیاء کاربرد دارد. زغال‌های صنعتی نیز از دیگر انواع نانومواد است. نانومواد همچنین در صنایع نیروگاهی و تجهیزات صنعتی دوار الکتروموتورهای مختلف صنعتی که نیاز به انتقال جریان با ولتاژ بالایی دارند، استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای استفاده از نانومواد در صنعت خودرو با یکی از مجموعه‌های خودروسازی در حال مذاکره جهت همکاری هستیم.  

مدیرعامل این شرکت فناور در مورد زغال‌های صنعتی نیز گفت: این زغال‌ها، دوجفت زغالی است که اغلب برای موتورهای الکتریکی، ابزارهای دستی همچون ریل و فریز قابل استفاده است و در گذشته در آسیاب‌های خانگی استفاده می‌شد. 

اکبرزاده افزود: زغال‌های صنعتی می‌تواند پایه گرافیکی یا به صورت کامپوزیت متشکل از مس و گرافیت باشد و مهمترین ویژگی آن نیز برخورداری از رسانای الکتریکی خوب است. 

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، وی در ادامه به تدوین دانش فنی محصولاتی همچون فیلترهای آنتی باکتریال و پلیمرهای آنتی باکتریال در زمینه نگهداری سبزیجات و صیفی‌جات برای ماندگاری یا افزایش عمر این محصولات اشاره کرد و گفت: این محصولات همچنین در صنایع الکترونیک و الکتریک نیز کاربرد دارند.

اکبرزاده به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت برای تولید محصولات اشاره کرد و گفت: این شرکت تاکنون از سوی صندوق نوآوری و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بحث اشتغال‌زایی تسهیلات دریافت کرده و به زودی نیز تسهیلاتی را به منظور راه‌اندازی خط تولید صنعتی دریافت خواهیم کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا