طیب جعفری: عملکرد جهاددانشگاهی استان زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی مطلوب است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: عملکرد جهاددانشگاهی استان زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی مطلوب است.

به گزارش کارآفرینی پرس، طیب جعفری اظهار کرد: اشتغال خرد در اقتصاد پویا نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی دارد و توجه به این حوزه می‌تواند شرایط را برای بهبود کسب و کار و کاهش آمار بیکاری در کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در کشور، اشتغال جوانان و افراد جویای کار است، افزود: کار فقط پشت میزنشینی نیست و جوانان باید بدانند که می‌توانند با سرمایه کم و بهره‌مندی از تجارب خود ایجاد کسب و کار کنند که این امر در رونق اقتصادی کشورهای پیشرفته قابل توجه است.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی است، ادامه داد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

جعفری اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را رضایت‌بخش دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان جهادددانشگاهی سابقه اجرایی خوبی را در طرح زنان خانه‌دار دارد و می‌تواند این طرح را نیز به خوبی به پایان برساند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا