۲۲ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۲۲ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد تا ارتباط میان مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع رونق گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، این کانون‌ها در حوزه‌های مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایده‌های فناورانه به این حوزه‌ها را سرعت دهند.

راه‌اندازی کانون‌ها اقدامی برای سرعت بخشیدن به تولید محصولات ایران ساخت است. در این صورت مشکلات و چالش های پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص رفع می شود. البته این کانون ها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزش‌های تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاوره های تخصصی در هر حوزه را نیز انجام می دهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.

دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانون‌ها در استان‌های مختلف حمایت کرده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.

همچنین رسیدگی به پرونده‌های تأسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و هدایت کانون‌ها و  نظارت و ارزیابی بر کانون‌ها برخی از وظایف این دفتر است.

نخستین کانون در دور جدید در سال ۹۵ راه‌اندازی شد و طی این سال‌ها تعداد آنها به ۲۲ رسید. البته پیشنهاد راه‌اندازی تعداد ۸ کانون نیز مطرح است، آن هم برای حوزه‌هایی چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمان‌های نوین.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌های گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب برخی از عناوین این کانون‌های فعال هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا