هفت ایده فناوری‌های نوین ساختمان به سرمایه‌گذاران معرفی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی هفت ایده فناوری‌های نوین ساختمان (پراب تک) دستاورد سی امین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری و شکوفایی بود که امروز با حضور سرمایه‌گذاران داخلی برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، سی امین رویداد آنلاین دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند فناوری‌های نوین ساختمان (پراب تک) امروز – دوشنبه – با معرفی هفت ایده فناوری های نوین ساختمان (پراب تک) برای جذب سرمایه گذار برپا شد.

سیمان سبز

امیربهادر مرادی‌خو مجری طرح سیمان سبز با معرفی این طرح برای جذب سرمایه گفت: این طرح برای تولید سیمان، برق و قطعات بتنی سبز از ضایعات کشاورزی برپایه سه ثبت اختراع داخلی و خارجی ارایه شده است.

وی ادامه داد: علت اصلی تغییر آب و هوا پدیده گرمایش زمین ناشی از انتشار گاز دی اکسید کربن است و در میان آلاینده‌های هوا، سیمان پرتلند مسوول مستقیم ۱۰ درصد کل انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

این فناور با بیان این که برای رفع این چالش اقدام به تولید سیمانی بر اساس ضایعات کشاورزی کردیم، افزود: کمک به حفط محیط زیست ازدستاوردهای این طرح است که برای توسعه طرح به ۲ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

سامون؛ سامانه یکپارچه مدیریت ونگهداری ساختمان

ایمان رادمنش مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان هم گفت: فقدان شفافیت در فرایند اداره ساختمان باعث ایجاد مشکلاتی در مجتمع‌های مسکونی شده است که برای رفع این مشکل سامانه مدیریت مالی ساختمان‌ها را طراحی کردیم که در قالب آن هزینه‌های ساختمان به صورت شفاف مدیریت می‌شود.

وی یادآور شد: کنترل هوشمند برای مدیریت آب مشترک از راهکارهای شفاف سازی در اداره مجتمع‌های مسکونی است، درایور درب پارکینگ برای کنترل ورود و خروج از در پارکینگ با استفاده از نرم افزار نیز از دیگر خدمات این سامانه است که طراحی شده است.

به گفته این فناور در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نصب در مرحله آزمایش، ۱۸ هزار کاربر ثبت نام و ۶ هزارکاربر فعال صورت گرفته و برای توسعه این محصول نوآورانه نیاز به  سرمایه ۱۲ میلیارد تومانی است.

هوشمند سازی ساخت و ساز بربستر ایننترنت اشیا

امیر علیزاده بنیانگذار این استارت‌آپ هوشمند سازی ساخت و ساز بربستر ایننترنت اشیا هم گفت: بر اساس آمارهای جهانی از هر ۵ نفری که در بخش صنعتی یک نفر از بخش صنعت ساختمان است و ۹۸ درصد از پروژه‌های بزرگ از هزینه شدن بیش از ۳۰ درصد نسبت به برآوردهای اولیه رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه این اعداد در کشور در بزرگتر است، اظهارداشت: برای رفع این چالش ابزارهای پوشیدنی می‌تواند تا ۸۲ درصد در افزایش ایمنی موثر باشد و در این راستا گجت‌هایی را طراحی کردیم.

علیزاده نرم افزاری برای تعریف پروژه‌های ساخت و ساز، تعریف اعضای پروژه، کلاه ایمنی و دستبند برای پایش علایم حیاتی افراد، ردیاب هوشمند برای ردیابی وسایل نقلیه، تحلیل گر هوشمند برای بررسی میزان رطوبت و مقاومت بتن و سوئیچ‌هایی برای کنترل بخش‌های مختلف از جمله گجت‌های طراحی در این سامانه عنوان کرد …

به گفته وی برای توسعه این محصول نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

سازه‌های پیش ساخته برای شرایط بحرانی

همچنین احسان خواجویی  هم بنیانگذار طرح سازه‌های پیش ساخته برای شرایط بحرانی اظهار داشت: ایده اولیه این طرح مربوط به زلزله بم در سال ۸۲ است، در شرایط بحرانی اسکان موقت یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان است از این رو طرح سازه‌های بتنی پیش ساخته را طرح کردیم.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح سازه‌های بتنی را طراحی کردیم که در زمان کمی قابل عرصه به ساکنان مناطق در شرایط بحرانی است.

این فعال در عرصه فناوری های نوین ساختمان یادآور شد: استفاده مناسب از مصالح بومی، امکان دسترسی به دو نوع بتن معمولی و خودتراکم با مقاومت و دوام بالا جهت ساخت سازه های پیش ساخته از مهم ترین فوایداسن طرح است.

خواجویی افزود: برای توسعه این طرح نیاز به ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

سازه‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای

سید مجید رئوفی از محققان طرح سازه‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای هم در سخنانی با معرفی این طرح به چالش‌ها و ضعف‌ها در ساخت و سازهای موجود اشاره کرد و گفت: ما برای رفع این چالش سازه‌هالی پیش ساخته با رویکرد اتصالات پیچ و مهره را اجرایی کردیم.

وی کاهش هزینه و زمان ساخت تا ۸۰ درصد، کاهش نیروی انسانی، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را از مزایای این سازه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این سازه‌ها قابل جمع آوری و نصب مجدد را دارد.

این طراح تاکید کرد برای توسعه این طرح نیاز به پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

پلتفرمی برای سرمایه گذاری دیجیتال در بخش مسکن

همچنین مهران صدقی مجری طرح دیجیتال در بخش مسکن گفت: در این طرح پلتفرمی برای سرمایه گذاری اشتراکی با استفاده از فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند پیاده سازی شده است.

به گفته مجری طرح برای توسعه این پروژه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری است.

مدیریت پروژه با وب نرم افزار

امین برزوئیان از محققان طرح مدیریت پروژه با وب نرم افزاربا تشریح چالش‌های مدیریت پروژه ساختمان سازی از ارایه نرم افزاری در این زمینه خبر داد و گفت: برای توسعه این نرم افزار نیاز به ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا