جذب جوانان نخبه و کارآفرین افغانستانی در پارک فناوری پردیس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پارک فناوری پردیس زمینه‌ای را برای نخبگان افغانستانی در پارک فناوری پردیس فراهم کرده است و بر این اساس پذیرای ۲۰ تیم از نوآوران این کشور است.

به گزارش کارآفرینی پرس، با توجه به ناپایداری شرایط سیاسی و اجتماعی در کشور افغانستان و در جهت یاری آنها در جهت ادامه فعالیت‌­های حرفه‌­ای خود در حوزه فناوری و نوآوری و در راستای اهداف بین‌­المللی و دیپلماسی فناوری، پارک فناوری پردیس فرصت­‌های محدودی را برای جذب جوانان نخبه و کارآفرین افغانستانی برای کارآفرینی و تأسیس استارت‌آپ و یا اشتغال در شرکت­‌های فناور مستقر در پارک فراهم کرده است.

این دسته از افراد می‌توانند در قالب “انتقال یا تأسیس استارت‌آپ در حوزه فناوری و نوآوری” و یا “اشتغال به کار در شرکت‌­های فناور مستقر در پارک فناوری پردیس” در این فرآیند قرار گیرند.

امکانات و حمایت‌های این طرح مشمول “متقاضیان تأسیس یا انتقال استارت‌آپ” می‌شود که به متقاضیان نوآوری افغانستان فضای کاری رایگان به مدت یکسال در فضای کاری اشتراکی پارک، اسکان رایگان به مدت ۳ ماه در یکی از خوابگاه‌­های دانشجویی اطراف پارک، تسهیل در اخذ ویزا از کنسولگری­‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همچنین کارت اقامت، تسهیل در امور قانونی مربوطه از جمله ثبت شرکت، اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی، صدور معرفی نامه دریافت پروانه اشتغال اتباع خارجی برای کارکنان افغانستانی شاغل در استارت‌آپ و ارائه خدمات و حمایت­‌های تجاری­‌سازی پارک فناوری پردیس ارائه خواهد شد.

متقاضیان نوآوری افغانستانی برای تأسیس استارت‌آپ در پارک فناوری پردیس لازم است فرم درخواست را دانلود و تکمیل کرده و همراه با مدارکی چون تصویر پاسپورت اعضای تیم، رزومه افراد تیم، تصویر مدرک تحصیلی افراد تیم، کاتالوگ، بروشور یا هر توضیحات تکمیلی درخصوص استارت‌آپ خود (در صورت وجود) و تصویر ثبت اختراع، گواهینامه، جوایز علمی و … (در صورت وجود) به ایمیل پارک به آدرس info@techpark.ir ارسال کنند.

ظرفیت پذیرش استارت‌آپ­‌های افغانستانی در پارک در حال حاضر ۲۰ تیم و مهلت اقدام تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، حضور شرکت‌­ها و استارت‌آپ‌­های تأسیس شده توسط شرکت­‌های خارجی در پارک‌ها و بین المللی سازی فعالیت و بازار شرکت‌ها از اهداف تأسیس پارک‌ها در جهان محسوب می­‌شود و بر این اساس در حال حاضر نیز ده‌ها نیروی خارجی در شرکت‌های پارک پردیس مشغول به کار هستند و ۷ شرکت نیز دارای سهامداران خارجی هستند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا