اهمیت مشاوره حقوقی و قراردادی در فعالیت‌های حرفه‌ای

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آشنایی با قوانین و مقررات موجود در فضای کسب‌وکار، یکی از نیازهای اولیه برای ورود افراد به عرصۀ کارآفرینی و یا شرکت‌داری خاصه در حوزۀ دانش‌بنیان است.

به گزارش کارآفرینی پرس، در همین راستا و با توجه به نیازهای احصاء شده در جامعۀ نخبگانی، وبینار تنظیم قراردادهای ملی و بین‌المللی با هدف توان‌افزایی و مهارت‌آموزی و همچنین افزایش دانش مستعدان‌برتر در حوزۀ کسب‌وکار، به همت بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.

در این وبینار که با همکاری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، محسن طغرانگار؛ وکیل پایه یک دادگستری ‎ضمن اشاره به اهمیت قرارداد، انواع قرارداد‌های خرد و کلان را تشریح کرد و گفت: بسیاری از قراردادها در زندگی وجود دارد که برخی از آنها مثل سوار شدن به تاکسی شفاهی است؛ در این نوع قراردادها پرداخت هزینه تاکسی سند است.

وی افزود: برخی دیگر مانند قرارداد سدسازی و پالایش نفت که در حد قراردادهای کلان هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. در این قراردادها باید بند بند قرارداد مورد توجه طرفیت باشد چراکه حتی قاضی هم نمی‌تواند در حکم قرارداد امضا شده از سوی طرفیت دخل و تصرف کند.

طغرانگار ادامه داد: طبق ماده 10 قانون مدنی هر فردی می‌تواند به شرط مغایر نبودن با قانون و برخورداری از صلاحیت قانونی، هر قراردادی را امضاء کند.

این کارشناس قضایی با بیان اینکه مشروعیت و رضایت طرفین در قرارداد اصل اساسی است، اضافه کرد: دونوع اجبار در قرارداد وجود دارد؛ اول اضطرار (اجبار درونی) که از نظر قانون قابل پیگیری نیست و دوم اکراه (اجبار بیرونی مثل گروگان‌گیری و …) که قابل پیگیری است.

طغرانگار در پایان موضوعاتی مانند موضوع قرارداد، تعهدات طرفین، حق فسخ قرارداد، انتخاب داور جهت حل اختلاف که می‌تواند شخص یا شرکت باشد و تعداد نسخ قرارداد را بررسی و تصریح کرد: هر فردی و یا شرکتی باید قبل از امضای قرارداد، با شرح کامل مفاد آن، از یک مشاور حقوقی کمک بگیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
سایت بنیاد ملی نخبگان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا