آموزش‌های اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ۱۰۰ هزار سرباز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار سربازاز آموزش‌های اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی طرح مهارت‌آموزی برخوردار شده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمد صادق بیجندی در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال بیان کرد: در یکی از طرح‌های این مرکز با همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح به آموزش کارکنان وظیفه در بدو خدمت پرداختیم. سالانه بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر سرباز یا به عبارت دیگر کارکنان وظیفه در کشور وجود دارد، ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به دستور و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از دوران خدمت سربازی اقدام قرارگاه مهارت‌آموزی را تشکیل داده که کمک ویژه‌ای به اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت می‌کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای وارد قرارگاه مهارت‌آموزی شده است. دوره آموزشی بدو خدمت پیش از دوران کرونا سه ماه بوده و در حال حاضر یک ماه شده است، در این دوره ۸۰ ساعت آموزش‌ در حوزه اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی انجام می‌شود. این طرح از دو سال پیش اجرا شده و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار سرباز از این آموزش بهره‌مند شده‌اند. امیدواریم این آمار تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۵۰ هزار نفر برسد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا