کارآفرینی به شیوه مسجد «صاحب الزمان (عج)» شیراز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حجت‌الاسلام مختاری، امام محله مسجد صاحب الزمان(عج) شیراز با همراهی مسجدی‌ها توانسته در منطقه‌ای محروم خدمات کارآفرینی، مشاوره خانواده و کودک ارائه کند. خدمات مشاوره این مسجد توسط تیمی ۸۰ نفره از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی ارائه می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شبستان، مسجد «صاحب الزمان (عج)» شیراز از مساجدی است که به همت امام محله فعال و تلاش‌گر خود و همراهی مردم و خیران توانسته در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی همچون کارآفرینی تا ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه خانواده و تربیت فرزند خدمات قابل توجهی را به اهالی محله و مسجدی ها ارائه کند.

حجت الاسلام یوسف مختاری امام محله این مسجد، اظهار کرد: ‌مسجد «صاحب الزمان (عج) در محروم ترین منطقه شهر واقع شده و با همکاری تعدادی از طلاب خواهر و برادر به صورت گروهی اداره می شود گروهی با عنوان «آتش به اختیار» در این مجموعه راه اندازی شده و به کار تیمی مشغول هستند و فعالیت‌های متنوعی را در ابعاد گوناگون به مردم منطقه ارائه می دهند.

وی درباره حوزه های تخصصی این مجموعه تصریح کرد: حوزه های فعال در این مجموعه به سه بخش کارآفرینی، خانواده و تربیت کودک اختصاص دارد که اقدامات بسیار مؤثری در زمینه های مورد بحث صورت گرفته است و استقبال خانواده ها، حتی در شهرستان ها در این راستا بسیار مطلوب بوده است.

امام محله مسجد صاحب الزمان (عج) شیراز با تشریح اقدامات این خانه خدا در حوزه کارآفرینی، بیان کرد: حوزه کارآفرینی ما، با رویکرد طب اسلامی -ایرانی با حضور 80 کارآفرین ایجاد شده است این حوزه با تأکید بر محصولات ارگانیک، انواع سفارشات را پذیرفته و با بسته بندی بهداشتی برای متقاضیان ارسال می کند محصولاتی چون نان سبوس دار، انواع ادویه جات و سبزیجات خشک و معطر گیاهان کوهی و دارویی به صورت کاملا بهداشتی در شفاخانه بوعلی سینا بسته بندی و عرضه می شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه کرونا موجب افزایش گرایش مردم برای مداوا با طب سنتی و اسلامی است،  گفت: داروهای ضد کرونا و ضد دیابت و داروهایی از این قبیل توسط کارشناسان ما تهیه می شود و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد که خوشبختانه با استفاده از همین داروی کاملاً گیاهی ضد کرونا، حدود  27 بیمار کرونایی بهبود یافتند.

وی در معرفی کارگروه خانواده این مجموعه ابراز کرد: این حوزه تخصصی در روزها و ساعت های خاصی، فعالیت های مشاوره ای را به خانواده های محروم ارائه می دهد و خدمات مشاوره ای این مجموعه حول مباحثی چون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، شناسایی رفتارهای پرخطر و مواردی از این قبیل انجام می شود.

امام محله مسجد صاحب الزمان (عج) شیراز یکی دیگر از برنامه های حوزه خانواده را ارائه خدمات سیار در بوستان های پرآسیب شهر به صورت هفتگی برشمرد و گفت: این برنامه با دعوت از مشاورین توانمند به صورت پاسخگویی به سؤالات مراجعین، چندین سال است که با قوت در حال انجام است که به لطف خدا اتفاقات خوبی در این راستا افتاده و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

حجت الاسلام مختاری اثرگذاری در افراد و روش مشاوره را اولویت کار مشاوران این مجموعه دانست و افزود: نتیجه مطلوب در ارائه خدمات، برای کارشناسان این حوزه از بیان آمار و ارقام صرف مهم تر است و جلسات مشاوره کارشناسان ما غالبا، بین 12 تا 15 جلسه و شاید هم بیشتر تا زمان حصول نتیجه، به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه تیمی متشکل از جامعه نخبگان حوزوی، فرهنگی و دانشگاهی مجموعه کارشناسان ما را تشکیل داده اند، گفت: 80 نفر از جامعه نخبگان طی مصاحبه ای، شناسایی و به حوزه های مرتبط با تخصص آنها به مجموعه معرفی شدند در واقع این تیم متخصص با اعزام به مناطق محروم و روستایی خدمات مشاوره ای خود را به نحوی شایسته ارائه می کنند.

مختاری در پایان با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه تربیت کودک در مسجد صاحب الزمان (عج) انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این حوزه در حیطه های مختلف اقدامات بسیار خوبی انجام شده منتهی در این زمینه به لحاظ مادی در مضیقه هستیم چرا که با برنامه های راهبردی ما، اگر پشتوانه مالی و حمایت مسئولان ذی ربط وجود داشته باشد قطعاً اتفاقات اثرگذاری در زمینه تربیت کودک رخ می دهد این مجموعه با تربیت کوچکترین مبلغ استان گام های مؤثری برداشته است.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا