شمس‌الله تک دهقان: صندوق کارآفرینی امید باید به‌عنوان یک اکوسیستم کار کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور استان‌های صندوق کارآفرینی کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان، اظهار کرد: یک همگرایی منطقه‌ای و استانی باید بین شعب ایجاد شود و بتوانیم زنجیره‌ای تشکیل دهیم که کارآفرینان در قالب آن بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، شمس‌الله تک دهقان گفت: یک نگاه این است که مدیر جدید مشکلات گذشته را مرتفع کرده و در واقع دریچه‌های جدید کاری را برای اینکه بتوانیم نقشی برای تأمین اعتبار داشته باشیم، ایجاد کند.

دهقان عنوان کرد: صندوق یک سازمان کاملاً غیردولتی و غیرانتفاعی است، تسهیلاتی که ما در اختیار مردم قرار می‌دهیم به صورت کارمزدی است، در قرض‌الحسنه هرگونه مازاد بر اصل ربا محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: صندوق کارآفرینی یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است و انتفاع پذیر نیست در صندوق سپرده هایی که جذب می‌شوند حساسیت آن نسبت به نرخ سود کاملاً پایین است.

وی بیان کرد: انتظارات و نیازهای مشتریان، رشد نوآوری، افزایش کارآفرینی، توسعه منطقه‌ای و استانی امروز جوابگوی این نوع کسب و کار نیست، یعنی انتظارات از ظرفیت‌های خالی ما جلوتر حرکت می‌کند که اگر این فاصله هرچه بیشتر شود درایت و تدبیر ما برای انجام کار کوتاه می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های صندوق کارآفرینی کشور با بیان اینکه فعالیت ما کاملاً قرض‌الحسنه است، اضافه کرد: پروسه‌ها و خدمات اعتباردهی را  باید کوتاه کنیم، هرچه کوتاه‌تر باشد جذابیت برای جذب مشتری بیشتر می‌شود.

وی افزود: نگاه پیشنهادی من این است که صندوق باید به عنوان اکوسیستم کارآفرینی کار کند، این طرح در سطح بالا معرفی شده است، که شعار ما ایده و طرح از کارآفرین و تأمین اعتبار از صندوق است.

دهقان افزود: با این کار کارآفرین می‌فهمد یک حامی دارد که در کنار اوست، این حامی دو ابزار دارد، یکی طرح پرستاری مشتریان که در بانک‌ها اجرا می‌شود و دیگری طرح مشاوره کسب و کار است.

مدیرکل امور استان‌های صندوق کار آفرینی امید عنوان کرد: صندوق باید بازاری را تحت عنوان بازار الکترونیکی ایجاد کند و برای هر کارآفرین یک پیج ایجاد شود، ابزار و بستر را می‌سازیم و در پشت صحنه به خریداران تسهیلات اعطا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تمام خطوط اعتبارات ما فیزیکی بوده و لازم است که به خط اعتبارات الکترونیکی نیز توجه ویژه شود.

دهقان افزود: مناطق کم برخوردار مانند لرستان نیازمند اعتبارات الکترونیکی هستند، طریق تکاثر اعتبار را می‌توانیم با اعتبارات الکترونیکی انجام دهیم. با کارکرد حاکمیتی و با هدف توسعه در استان‌ها تلاش خواهیم کرد و برای توسعه کسب و کار همچنین تشویق کارآفرینان کمک های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل امور استان‌های صندوق کار آفرینی امید کشور بیان کرد: ما در حال تشکیل یک زنجیره هستیم با عنوان باشگاه کارآفرینی، هرکه عضو باشد به او اعتبارات ارزان قیمت می‌دهیم.

وی افزود: یکی از نگاه‌های صندوق این است که از مردم برای مردم و ما نقش مشاور و تکمیل کننده این زنجیره را بر عهده داریم.

دهقان عنوان کرد: ما باید بپذیریم سیستم اقتصاد سنتی در حال جایگزینی با اقتصاد نیمه دیجیتالی است، بخش بانکی به عنوان تأمین کننده اعتیار باید سرعت خود را در این حیطه بالا ببرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سید هادی طاهری تقدیر و مرتضی دالوند به عنوان مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان منصوب شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا