سمیعی: مهارت تأمین مالی، زیربنای موفقیت در کسب‌وکارهای نوین است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان: حتی افرادی که بهترین ایده‌ها را داشته باشند، برای راه‌اندازی کسب‌وکار موفق نیاز به کسب مهارت و آموزش در زمینه روش‌های تأمین مالی دارند.

 به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور درامور نخبگان و با هدف ایجاد فرصت فعالیت برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف با معرفی سازوکارهای حمایتی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مهارتی، وبینار آموزشی روش‌های تامین مالی کسب‌وکارهای نوین به همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای این وبینار، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به اهداف وبینار و لزوم آشنا شدن اجتماع نخبگان با روش‌های تأمین مالی کسب‌وکارهای نوین، گفت: کسب‌وکارها برای استقرار نیاز به منابع مختلف از جمله سرمایه اولیه دارند؛ کسب‌وکارهای نوین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: برای موفقیت کسب‌وکارهای نوین یکی از نیازهای اصلی تأمین سرمایه است که باید از طریق حمایت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی انجام شود.

اصفهانی با اشاره به خدمات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان، ادامه داد: در زمان کرونا حمایت‌های این صندوق باعث شد بسیاری از شرکت‌ها بتوانند به فعالیت و تولید محصولات بهداشتی مرتبط با کنترل بیماری کرونا ادامه دهند.

در ادامه، سمیعی؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان، با اشاره به اهم فعالیت‌های این صندوق، گفت: با توجه به زیست‌بوم گسترده استان گیلان جای خالی صندوق پژوهش و فناوری در استان گیلان از مدت‌ها پیش حس می‌شد که خوشبختانه با حمایت‌های مدیران استانی این صندوق در استان گیلان شکل گرفت.

وی افزود: این صندوق در استان گیلان عملکرد خوبی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان داشته بطوریکه در ارزیابی‌های به عمل آمده، صندوق گیلان جزو صندوق‌های برتر کشور است که فعالیت آن تا استان‌های دیگر نیز گسترش یافته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان گیلان تصریح کرد: حتی افرادی که بهترین ایده‌ها را داشته باشند، برای راه‌اندازی کسب‌وکار موفق نیاز به کسب مهارت و آموزش در زمینه روش‌های تأمین مالی و چگونگی استفاده از منابع مالی در کسب‌وکارها دارند.

سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر، موارد مهم و مؤثر برای شروع کسب‌وکارهای موفق، انواع کسب‌وکارهای نوین، روش‌های تأمین سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کارهای نوین، آشنایی با مدل‌های سرمایه‌گذاری و همچنین مکانیسم ارزیابی مدل‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین سرفصل‌های این نشست بود.

این برنامه با همکاری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان، دانشگاه‌ گیلان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
بنیاد ملی نخبگان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا