اخبار اینوتکس 2024 | مهدی صفاری‌نیا: در این رویداد ۳۰۰ سخنران تجربیات خود را به نسل جوان انتقال خواهند داد

در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ مراسم جایزهٔ بین‌المللی «فارس اواردز ۲۰۲۴» Faris) Awards 2024) برگزار شد. رئیس پارک فناوری پردیس در این مراسم از هم افزایی میان این پارک و سازمان جهانی تبلیغات خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۴، در این رویداد «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، به سخرانی پرداخت.

وی در ابتدای این سخنرانی اظهار کرد: «موضوع این رویداد نسل آینده است. ما نزدیک به ۱۷ میلیون دانشجو در ایران داریم و در حوزه فعالیت‌های نوآورانه، ایران در سطح جهانی رتبه ۶۲ را دارد و بیش از ده هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران کار می‌کنند. ما در سطح جهان سومین کشوری هستیم که بیشترین مهندس را دارد و ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی داریم.»

صفاری‌نیا در ادامه اضافه کرد: «از ده سال گذشته به جز آنکه امکاناتی را در پارک اضافه کرده‌ بلکه به دانشگاه‌ها نیز ورود پیدا کرده‌ایم. به همین دلیل جریان بزرگ کارآفرینی در کشور راه افتاده است. حالا ایران به عنوان یکی از نقاط پر قدرت منطقه به لحاظ نواوری و فناوری شناخته شده است. اقداماتی هم در این مورد صورت گرفت و آن هم تصویب دو قانون محکم بود اول قانون شرکت‌های دانش‌بنیان و قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان.»

صفاری‌نیا در ادامه با بیان این که در جریان توسعه فناوری از ۲۰ سال گذشته پارک فناوری نقش محوری و مهم داشته است اضافه کرد: «ما زمینه فعالیت نسل جوان را فراهم کرده‌ایم. افراد در این نمایشگاه -چه شرکت‌ها و چه بازدید کنندگان- عمدتا نسل جوان هستند. افراد حالا این امکان را دارند که در آینده بتوانند فناور و کارآفرین باشند. پارک فناوری پردیس ۲۰ سال پیش ۲۰ هکتار بوده و حالا به ۵۰۰ هکتار رسیده است. در چهار روز اینوتکس نزدیک به ۳۰۰ سخنران در این رویداد حضور پیدا می‌کنند، تا تجربیات و دانایی‌‌شان را به نسل آینده منتقل کنند.» 

او در پایان اظهار داشت که جایزه فارس فرصتی را برای‌شان فراهم کرد تا بتوانند یک پیوندی بین پارک فناوری پردیس و سازمان تبلیغات جهانی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا