گام بلند ۵ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در توسعه تجارت الکترونیک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با تلاش 5 شرکت دانش‌بنیان و خلاق، تجارت الکترونیک در کشور توسعه یافت و خدمات در کمترین زمان ممکن به کاربران ارائه شد.

 به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از فارس، الکترونیک به خرید یا فروش الکترونیکی محصولات و خدمات به صورت آنلاین یا از طریق اینترنت گفته می‌شود. این روش مدرن معمولا از شبکه جهانی وب حداقل برای بخشی از چرخه عمر معامله استفاده می‌کند. اگرچه ممکن است از سایر فناوری‌ها مانند بلاکچین، هوش مصنوعی و غیره نیز بهره ببرد.

در این حوزه فناوری‌هایی مانند پلتفرم دیجیتال، نرم‌افزار، اپلیکیشن موبایل، وب سرویس و غیره بیشترین استفاده را دارند.  اخیرا این حوزه در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و می‌توان چشم‌انداز روشنی را در آینده برای این حوزه متصور شد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در تلاش است تا با حمایت از شرکت‌های فعال این حوزه، نقشی موثر در توسعه تجارت الکترونیک در کشور داشته باشد.

با حمایت‌های شکل گرفته در حال حاضر 5 شرکت با تولید محصول یا ارائه خدمت به این حوزه ورود کرده‌اند. شرکت‌هایی چون «فناوران خدمت محور صبا»، «راه‌سازان آینده اقتصاد»، «صنعت نوآوران سام آریا»، «گسترش و نوآوری تگین» و «پیشگامان توسعه فناوری هونام دراک پارس».

این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات روزانه در محل، صرفه‌جویی در وقت و هزینه را برای مخاطبان خود فراهم کنند. «اپلیکیشن پلاک»، «پاساژ اینترنتى با امکانات حمل کالا و پرداخت الکترونیک»، «کاربوی، خدمات سرویس‌های دوره‌ای خودرو و کارواش سبز»، «اپلیکیشن تگ موند خرید غیرحضوری» و «پارسکدرز، بازار کار آنلاین» هم محصولاتی است که توسط این شرکت‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا