فعالیت ۳۲ شبکه گسترده اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسئول بسیج جامعه زنان کشور به محوریت قراردادن بانوان سرپرست خانوار در طرح اشتغالزایی فدک اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد شبکه‌های اشتغالزایی در کشور ۳۲ شبکه گسترده اشتغال تشکیل شده که در قالب سپاه حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ساماندهی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مینا بیابانی، روز دوشنبه ۲۵ مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: هر ساله از فعالیت بسیج جامعه زنان استان‌های کشور یک ارزیابی انجام می‌شود تا میزان اثرگذاری و انجام فعالیت‌های مشخص موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به اعزام اکیپ نظارت و ارزیابی از مرکز طی چند روز به استان کردستان افزود: استان کردستان علیرغم مشکلات مرزی بودن و اقدامات و توطئه‌های گروهک‌ها و دشمنان اقدامات خوبی درراستای توانمندسازی خانواده‌ها و احیای هویت زن مسلمان انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: با توجه به اینکه مردم استان کردستان دارای مشکات معیشتی بسیاری هستند که در این راستا بسیج جامعه زنان اقدامات خوبی و مؤثری را در استان به انجام رسانده است و طبق طرح‌های ابلاغی سازمان شبکه ‎های اشغالزایی را در سطح شهرستان‌های استان ایجاد کرده و یک پیوند منطقی را در سطح استان برای این شبکه‌ها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های جامعه زنان استان بیان کرد: شبکه‌های مشاغل برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار ایجاد شده که کردستان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است.

بیابانی به مشاغل خانگی و تولیدات صنایع دستی استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان دارای تنوع ‌های زیادی در زمینه صنایع دستی بوده و همین امر زمینه و پتانسیل لازم برای تشکیل بیشتر شبکه‌های اشتغالزایی در استان را داشته و همچنین شرایط مرزی بودن استان و امکان بهره‎مندی از بازارهای کشور همسایه یکی دیگر از فواید اجرای موفق این طرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بخشی از مشکلات زنان محروم کردستان را مرتفع خواهد کرد، ادامه داد: در این راستا بسیج جامعه زنان با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف توانسته‌اند زمینه لازم برای اشتغالزایی بانوان را فراهم کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اجرای طرح مهدهای قرآن بیان کرد: کردستان از معدود استان‌هایی بوده که در این دوران سخت کرونایی تعداد مهدهای قرآن در استان افزایش داده است و علیرغم مسائل و مشکلات موجود در استان کلاس‌های قرآن و برنامه‌های فرهنگی زیادی در استان انجام شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا در راستای کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این راستا بسیج جامعه زنان اقدام به پرداخت هزینه نان خانواده‌های بی بضاعتی که نان خود را از نانوایی‌های محل به صورت اقساط تهیه می‌کنند.

بیابانی با اشاره به اینکه در حوزه مباحث فرهنگی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، افزود: تهیه جهیزیه و تشکیل حلقه‌های صالحین در سطح استان اقدامات خوب و مؤثری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بسیج جامعه زنان کشور به عنوان بخش راهبردی در حوزه زن و خانواده طرح‌های را تدوین می کند و آنها را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اجرای طرح فدک در راستای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از طرح‌های هدفمند بسیج جامعه زنان کشور افزود: یکی از نقاط قوت این طرح این است که علاوه بر راه‌اندازی شبکه اشتغال و تولید سعی کردیم ضمن الشتغالزایی زنان سرپرست خانوار آنان را در قالب یک شبکه منسجم ساماندهی کرده و برای تولیدات آن‌ها برندسازی انجام شود.

وی اتصال به بازار و بازاریابی را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: در گذشته به جهت اینکه شبکه توزیع و تقاضای بازار را مورد ارزیابی قرار نمی دادیم کار تولیدی همواره با شکست مواجه می‌شد که در راستای اجرای این طرح اشتغالزایی کار بازاریابی تولیدات هنری بانوان را نیز انجام می‌دهیم.

بیابانی به محوریت قراردادن بانوان سرپرست خانوار در طرح اشتغالزایی فدک اشاره و بیان کرد : در راستای ایجاد شبکه‌های اشتغالزایی در کشور ۳۲ شبکه گسترده اشتغال تشکیل شده که در قالب سپاه حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ساماندهی شده‌اند.

وی به ورود بسیج جامعه زنان کشور در امر بحران جمعیتی کشور اشاره و بیان کرد: در این راستا طرح افزایش جمعیت را در سطح محلات کشور اجرا کرده‌ایم و اقداماتی در راستای آگاه‌سازی و تبیین زوجین در سن ازدواج صورت می گیرد که استان کردستان در این زمینه خوب عمل کرده است.

بیابانی با اشاره به اینکه طرح تشویق و ترغیب بانوان به امر تشکیل خانواده را اجرا کرده‌ایم، افزود: در این راستا با کمک خیرین محلات ازدواج آسان را ترویج داده و جهیزیه را برای جوانان تهیه کرده و مراسم جشن عروسی را برای جوانان فراهم برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا