شرکت‌ها از کدام دانشگاه‌ها بیشتر نیرو جذب می‌کنند؟/ درصد اشتغال خانم‌ها و آقایان در شرکت‌های مختلف

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انتخاب اول شرکت‌ها برای جذب نیرو، فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران هستند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف، شهید بهشتی و خوارزمی هم در رتبه بعدی قرار دارند.

به گزارش کارآفرینی پرس، «تلنت کوچ» طی بررسی‌هایی که انجام داده است و با ارزیابی دقیق درخواست‌های کار در سال گذشته و همین‌طور داده‌هایی که از همکاری با دانشگاه‌ها به دست آورده است، گزارشی برای ارزیابی دقیق‌ از نیازهای بازار کار امروز ایران ارائه کرده است که در ادامه توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

کدام رشته‌های تحصیلی در بازار کار بیشتر شانس استخدام دارند؟

20 درصد استخدام‌ها از بین فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع هستند و این رشته بیشترین میزان استخدام‌ها رو داشته؛ کسب و کار، مدیریت و تجارت، مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر، مالی، حسابداری، بانکداری و مهندسی عمران در رده‌های بعدی رشته‌های تحصیلی با بیشترین میزان استخدام قرار گرفتند.

برای هر رشته تحصیلی چه شغل‌هایی وجود دارد؟

از طریق سرویس مسیر شغلی ایران تلنت می‌تونید رشته مورد نظرتون رو وارد کرده و ببینید چه فرصت‌های شغلی برای اون رشته در بازار کار وجود داره. مثلا وقتی رشته مدیریت رو در ستون سمت راست انتخاب کنید، می‌تونید در ستون چپ ببینید افرادی که مدیریت خوندن، در حال حاضر در چه شغل‌هايی فعاليت دارند.

شما هم می‌تونید با وارد شدن به لینک زیر رشته مورد علاقه‌تون رو وارد کنید و ببینید برای این رشته چه فرصت‌هایی در بازار کار وجود داره. یا اگر شغل خاصی مورد نظرتون هست، می‌تونید انتخابش کنید و ببنید با وارد شدن به چه رشته‌ای می‌شه به اون شغل رسید.

شرکت‌ها بیشتر در چه مشاغلی استخدام می‌کنند؟

گروه شغلی فروش و خدمات پس از فروش با 14 درصد از استخدامی‌های بازار کار، بیشترین میزان استخدام رو داشته؛ توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی، بازاریابی، تبلیغات، تحقیقات بازار و برندینگ، حسابداری، حسابرسی و بیمه، تولید و بهره‌برداری و شبکه هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دانشگاه‌هایی که مشاغل بیشتری برای فارغ‌التحصیلان خود فراهم کردند

برخی از دانشگاه‌ها سامانه اشتغال دارند و از این طریق سعی می‌کنند فرصت‌های شغلی رو برای دانشجویان فراهم کنند. در جدول زیر موفق‌ترین دانشگاه‌ها در این زمینه رو می‌بینید.

کدام صنایع بیشترین میزان استخدام را دارند؟

شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار با ١٧%، شرکت‌های تولیدی %14، شرکت‌های کالاها و خدمات مصـرفی ١١٪ و شرکت‌های دارویی ٨٪ بیشترین میزان استخدام رو دارند:

متوسط درآمد شغل‌های مختلف در سال 99

در جدول زیر می‌تونید متوسط درآمد شغل‌های مختلف رو ببینید و بر این اساس برای آینده بهتر تصمیم بگیرید:

درصد اشتغال خانم‌ها و آقایان در شرکت‌های مختلف

در این جدول می‌تونید ببیند چه موقعیت‌های شغلی بیشتر برای خانم‌ها و کدوم موقعیت‌ها بیشتر برای آقایان فراهم بوده.

در آخر توصیه ما به شما برای انتخاب رشته در دانشگاه این است که تمام جوانب را در نظر بگیرید؛ شاید بهتر باشد در کنار توجه به علاقه و اشتیاق، نیم‌نگاهی هم به بازار کار و فرصت‌های شغلی داشته باشید. اما ما مشاور انتخاب رشته نیستیم و بهتره که با متخصص‌ها هم مشورت کنید. ما فقط خواستیم چشم‌انداز شغلی رشته‌های مختلف دانشگاهی رو به شما نشان دهیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تلنت کوچ
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا