دکتر سیما سادات لاری: دانشگاه کارآفرین، ارزش‌آفرین و ثروت‌آفرین همان دانشگاه نسل سوم است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اختتامیه “جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت” با معرفی نفرات برتر و با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، اختتامیه “جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت” با معرفی نفرات برتر و با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد. در این مراسم ضمن تاکید فراوان بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و ارائه ایده‌های خلاقانه و نو در ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک “حمایت‌های مادی و معنوی از همتایاران سلامت روان دانشجویان دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور”میان بیناد نیکوکاری محمد حسین و زینب اسدی لاری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بسته شد.

به گزارش مفدا، مراسم اختتامیه “جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت” با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به صورت وبیناری و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه جاری در سالن شهید احمدرضا احدی این معاونت برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه، بیان داشت: از عزیزانمان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه به عنوان دبیر علمی این جشنواره، تشکر می‌کنم. امیدواریم روز به روز شاهد رشد و تعالی دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه ایده پردازی و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه باشیم و راه این دو شهید و شهیده عزیز محمد حسین و زینب اسدی لاری را که از پیشگامان طرح‌های ابتکاری و خلاقانه دانشجویی بودند را ادامه دهیم.

لاری با بیان این‌که این دو جوان، دو عزیز در حوزه کارآفرینی و ایده‌های نو بوده‌اند و پدر و مادر این دو بزرگوار داغ از دست دادن این دو عزیز را تبدیل به جریانی سبز و شکوفا کردند تا این راه همچنان ادامه داشته باشد، بیان داشت: در مسیر رشد دانشگاه‌ها، در ابتدا آموزش و در ادامه پژوهش و ساخت و پرداخت ایده‌های نو وارد شد که در نهایت موجب پدیدار شدن نسل جدیدی از دانشگاه‌ها گردید که فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه را مورد توجه قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که در دنیای رقابتی امروز و با توجه به تحولات صورت گرفته در توسعه اقتصادی و اجتماعی همه کشورها، دگرگونی بازار آموزش و تسهیل در دسترسی به محتوای آموزش الکترونیکی باعث شده است تا دانشگاه‌ها عهده دار مسؤولیت‌های جدیدی در حوزه آموزش شوند، خاطر نشان کرد: در واقع دانشگاه، به منظور هم سویی بیشتر با فعالیت‌های توسعه اقتصادی در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ناگزیر به حرکت از ایفای نقش سنتی به نقش فعال در حل مسائل جامعه و پاسخ گویی به نیاز‌ها در تعامل با محیط پیرامونی خود شده است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که دانشگاه کارآفرین، ارزش‌آفرین و ثروت‌آفرین همان دانشگاه نسل سوم است، یادآور شد: نوع تعامل در مسیر بلوغ این دانشگاه‌ها در کشور ما ایران با توجه به مشکلاتی که در پیش روی خود می‌بینیم بسیار ضروری است. دانشگاه‌های کشور با آسیب شناسی وضع موجود و شناسایی نقاط ضعف و در تعامل و مشارکت در حل مسائل جامعه در کنار صنعت، می‌تواند گام‌های موثرتری جهت ایفای نقش خود در جامعه داشته باشند.

لاری افزود: بازتعریف دانشگاه به عنوان دانشگاه کارآفرین با جایگاه متفاوتی از دانشگاه سنتی، می‌تواند تعاملات قابل توجهی با صنعت و دیگر بخش‌ها به دست بیاورد که این مهم به دلیل محدودیت منابع مالی، در کشور ما بسیارضروری است.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که انتظار می‌رود بازتعریف دانشگاه به عنوان دانشگاه کارآفرین با جایگاه متفاوتی از دانشگاه سنتی، بتواند تحولات قابل توجهی را در این بخش و در تعامل با سایر بخش‌های صنعت به وجود بیاورد، گفت: این مهم با ایجاد فرصت و گفتمان ملی فرهنگی برای بیان ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امکان پذیر است. به واقع اندیشمندان بر این باور هستند که افرادی که از دانشگاه‌های نسل سوم فارغ التحصیل می‌شوند، نوآورانی هستند که کارآفرینی، نتیجه و محصول ایده‌ها و نوآوری‌های آنان است.

در ادامه دکتر محسن اسدی لاری پدر شهید محمدحسین و شهیده زینب اسدی لاری در خصوص توان علمی و ایده‌پردازی دو فرزند خود بیان داشت: محمد ارتباط گیرنده کامونیکیتور و فرد بسیار متبحری در این حوزه بود. فرزندان من در سنین ۲۴ و ۲۱ سالگی جان خود را از دست دادند، اما در همین جوانی اقداماتی را انجام دادند که شاید به قول اساتیدشان در کانادا، راه چند ده ساله را در طی این شش هفت سال طی کرده بودند.

وی خطاب به دانشجویان با بیان این‌که شما عزیزان هم همین‌گونه هستید به فرمایش حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان می‌فرمایند “فکر نکنید شما یک جسم کوچک هستید، در بدن شما عالمی بزرگ‌تر نهفته است، تلاش کنید تا این عالم را درک کنید”. در زمینه موضوعات علمی، محمد فرد شاخصی بود و با نوبل‌یست‌ها همراهی می‌کرد و در زمینه مذهبی نیز ایده بسیار بزرگی داشت. زیارت عاشورا و دعای عهد محمد ترک نمی‌شد و نماز اول وقت برای او مهم بود به واقع توجه به این موضوعات می‌تواند دست جوانان را بگیرد.

او خاطرنشان کرد: اخلاق از همه چیز مهمتر است، پایبندی به مسائل اخلاقی و رعایت اخلاق در علم و پژوهش و مرودات اجتماعی دارای اهمیت است و این را باید پاس داشت. شرایط کرونا اقداماتی را به دنبال داشت که من تنها در دوران دفاع مقدس انجام چنین اقدامات ایثارگرانه را به خاطر دارم و این حضور واقعا به زیبایی تکرار شد. از کادر پرستاری، دستیاران و کادر سلامت و بهداشت و درمان که در فشار بسیار در حال خدمت به مردم هستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

اسدی لاری با بیان این‌که متاسفیم نسبت به از دست دادن هموطنان عزیزمان، زیرا هر یک جان، یک جمعیت، شهر، قوم و خانواده را به دنبال خود دارد، افزود: خدمات اصلی را در این مبارزه، کادر بهداشتی و درمانی ارائه دادند و فرزندان عزیز ما همانگونه که عنوان شده است غم بزرگ خود را تبدیل به کاری بزرگتر کردند. به واقع تلاش شد تا این سوگ سازنده باشد و برای ارتقای انسانیت و بشریت برای جونان ایرانی و مسلمان در کمال حفظ اخلاق به کار رود.

در ادامه این مراسم، از اسپانسر جشنواره، بنیاد نیکوکاری شهیدان محمد حسین و زینب اسدی لاری و خانواده ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

دکتر عباس پرداختی دبیر علمی ” جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت”پس از تبریک روز مباهله و ابراز قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره ” ایده‌های نو حوزه سلامت”، هدف اصلی برگزاری این جشنواره را حمایت از ایده‌های نو در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: هدف ما این بوده که مبحث نویی در ارائه طرح‌ها و سمت و سوی ایده‌ها ایجاد کنیم و به سوی خلاقیت و اید‌های خلاقانه بیشتر پیش رویم.

در ادامه این مراسم ارائه دهندگان نهایی معرفی شدند و از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

دکتر حسن زائری لطف رئیس جشنواره ” ایده‌های نو حوزه سلامت” در پیام خود به این جشنواره که به صورت تصویری ارائه شد گفت: جشنواره ایده نو با هدف شناسایی و ایجاد انگیزه بین دانشجویان برگزار شد که از بین جشنواره‌های برگزار شده با استقبال خیلی خوبی همراه شد و نزدیک به ۴۱۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، که پس ازداوری‌های اولیه وداوری‌های نهایی با اساتید برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۱۷ اثر برگزیده معرفی خواهند شد.

بر این اساس نفرات اول تا پنجم اختتامیه جشنواره ” ایده‌های نو حوزه سلامت” به شرح زیر اعلام شدند:

رتبه اول: علیرضا محبی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

رتبه دوم: محمد حسین ستوده پور از دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رتبه سوم به صورت مشترک: افشین نعمتی از دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران و خدیجه مولایی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رتبه چهارم به صورت مشترک: یاسمن شفیعی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مهدی پیری از دانشگاه علوم پزشکی خلخال

رتبه پنجم: مرضیه هادیان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موضوع “حمایت‌های مادی و معنوی از همتایاران سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور” میان بنیاد نیکوکاری محمد حسین و زینب اسدی لاری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بسته شد.

این تفاهم‌نامه با هدف “بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل بنیاد نیکوکاری محمد حسین و زینب اسدی لاری در زمینه ترویج فرهنگ نیکوکاری و جلب توجه نیکوکاران و خیران به سرمایه گذاری در حوزه سلامت روان” و همچنین “تاکید بر طراحی و تدوین کارگاه‌های توانمند سازی و ارتقای سلامت روان دانشجویان با تاکید بر کنترل اضطراب، ایجاد ارتباط موثر و … ” ایجاد شده است.

گفتنی است در این مراسم دکتر سید عابدین حسینی آهنگری مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر حسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، مهندس رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر افسانه صادقی معاون مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محسن اسدی لاری و دکتر زهرا مجد پدر و مادر شهید محمد حسین و شهیده زینب اسدی لاری نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا