مهلت ارسال آثار برای چهاردهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر تا ۲۲ مرداد 1400 تمدید شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی از تمدید مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۹، تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، جلسه بررسی فرآیند برگزاری چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۹ با حضور محمدحسین عسگرپور مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری و محمدحسین دهقانی معاون دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی همچنین رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه امور کارآفرینان و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (شنبه نهم مرداد) در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

۶۹۰ نفر از حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ثبت نام کرده اند

محمدحسین عسگرپور گفت: در این جلسه در خصوص چگونگی داوری و انتخاب داورها برای چهاردهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۹ سوالاتی مطرح و پس از بررسی قرار شد از تجربیات سال‌های گذشته کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده شود تا حداکثر دقت برای انتخاب کارآفرینان برتر انجام شود.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی افزود: سوالات مطرح شده برای ما بسیار مهم است و روی این موضوع کار کارشناسی انجام خواهد شد تا انتخاب خوبی برای این جشنواره داشته باشیم.

عسگرپور تصریح کرد: تا کنون ۶۹۰ نفر در این جشنواره ثبت نام کردند، در حوزه صنایع‌دستی ۴۵۳ نفر و در حوزه گردشگری ۲۳۷ نفر، همچنین تمام استان‌ها درگیر جشنواره هستند.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی بیان کرد: مقرر شد تا آثاری که به جشنواره ارسال می‌شود توسط داور استانی، داور تخصصی حوزه و داور کارآفرین مورد ارزشیابی قرار بگیرد.

با نظام ارزشگذاری بازار گردشگری درجه‌بندی می‌شود

زاهد شفیعی گفت: طرح برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران مأموریت آن متمایزسازی محصول گردشگری ایران بود. در فاز یک به هویت بصری و کلامی رسیدیم تا بتواند محصول گردشگری جمهوری اسلامی ایران را عرضه کند. در فاز دوم نیز استانداردسازی زنجیره محصولات و خدمات گردشگری کشور که منجر به تصویب آیین نامه در هیات دولت شد، این آیین‌نامه کمک می‌کند بتوانیم برند ملی را حمایت کنیم، که کار ارزشمندی است.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری افزود: در بخش ارزشیابی نظام گردشگری چالش اساسی داریم، متاسفانه ساختار ارزش‌گذاری‌مان دولتی و اداری بوده است. اما رویکردی را که ما ایجاد کردیم، این بود که ماموریت برند این است که نظام ارزشیابی ما به سمت بازار برود تا بازار آن را درجه‌بندی کند و خروجی این جشنواره در امتداد طرح برند باشد تا ارتقای کیفیت خدمات را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری تصریح کرد: سنجش‌های تخصصی باید برای این جشنواره داشته باشیم تا ارزیابی دقیقی انجام شود.

تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی در دولت یازدهم و دوازدهم

محمدحسین دهقانی بیان کرد: صنایع‌دستی با جامعه هدف گسترده رو به رو است. برگزاری چنین جشنواره‌ ارزشمندی می‌تواند اقدام شایسته‌ای باشد برای اینکه با یک تحول جدید در حوزه صنایع‌دستی روبرو باشیم.

معاون دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی افزود: حدود ۲۹۵ رشته صنایع‌دستی در سطح کشور داریم که تنوع محصولات را به دنبال دارد. شاهد تحول در رویکرد سنتی صنایع‌دستی هستیم. از جمله اتفاقات خوبی که در معاونت صنایع‌دستی افتاده است تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی در دولت یازدهم و دوازدهم است. کارآفرینان خوب و تأثیرگذاری در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی وجود دارند.

دهقانی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی در خصوص ترویج صنایع‌دستی انجام شده و نگاه ما بیشتر تأکید بر کیفیت بوده است. در حوزه صنایع‌دستی با توجه به تنوع رشته‌ها، نحوه سنجش آثار کارآفرینان صنایع‌دستی برای ما بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم به شکل کاملا تخصصی این ارزشیابی را انجام دهیم.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشرو در کارآفرینی

رحیم سرهنگی گفت: برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر تجربه خوبی برای ما است. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو نخستین وزارتخانه‌هایی است که در بحث کارآفرینان پیشرو بوده و قبل از تصویب در هیئت دولت به این موضوع هوشمندانه ورود کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه امور کارآفرینان و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: این مسیر را باید تمام وزارتخانه‌ها در حوزه‌های تخصصی پیش ببرند و در سطح ملی کارآفرینان انتخاب و معرفی بشوند.

سرهنگی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دبیرخانه و نقش هماهنگ‌کننده را در جشنواره ملی کارآفرینان برتر دارد، بنابراین باید به یک روش و تکنولوژی برسیم که بتوانیم عملکرد رشته‌های مختلف را بررسی کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه امور کارآفرینان و بهره وری نیروی کار بیان کرد: سنجش‌هایی را که در ثبت نام گذاشتیم سنجش‌های عمومی بوده که میزان نوآور بودن کارآفرین را مشخص می‌کند، البته در داوری‌ها سنجش‌های تخصصی خواهد شد. سنجش در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی کاملا متفاوت است. قصد داریم فضایی را باز کنیم تا بازیگر جدیدی که بتواند صنعت را تحت تأثیر قرار بدهد در سطح ملی معرفی شود.»

ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور همچنین شناسایی کارآفرینان موفق و معرفی آنها به جامعه به عنوان الگو، از اول تیرماه جاری آغاز شده و تا ۲۲مرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

کارآفرینان برای شرکت در چهاردهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به سامانه کارآفرین برتر  فرآیند ثبت نام در این جشنواره را تکمیل کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا