سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

صادق توسلی‌زاده خبر داد: فروش ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت

رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش­‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه، در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت حدود ۳۷۰ شرکت، بیش از ۹ هزار مدل محصول را عرضه کردند، از فروش ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، صادق توسلی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت افزود: این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سال جاری و همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه و با رویکرد توسعه بازار شرکت‌ها به بخش های صنعتی در حوزه تست و آزمون پیشرفته عنوان کرد.

رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی تصریح کرد: در دوره یازدهم نمایشگاه که دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد؛ حدود ۳۷۰ شرکت، بیش از ۹ هزار مدل محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش حدود ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.

توسلی زاده، همچنین «توسعه بازار در کنار توسعه فناوری و رشد شرکتها» را از جمله اهداف اصلی برنامه ایران ساخت خواند و ادامه داد: در سالهای اخیر با توجه به بازخوردهایی که از شرکت های حاضر در این رویداد و همچنین خریداران دریافت کردیم مانند درخواست کاهش قیمت تجهیزات عرضه شده توسط شرکت به علت توسعه فناوری و بهبود فرآیندهای تولید و یا خرید تجهیزات با فناوری بالا بدون حمایت معاونت توسط خریداران نشان می دهد که تا حد قابل قبولی حمایت های معاونت منجر به بلوغ شرکت های حاضر در نمایشگاه شده است.

۱۴ بخش موضوعی نمایشگاه ایران‌ساخت

قائم مقام رییس نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در ادامه گفت: دوره دوازدهم نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در ۱۴ بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرم‌افزار و شبیه سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار می شود.

توسلی زاده درخصوص تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره های قبلی بیان کرد: در این دوره شرکت ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمون‌های بخش های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.

وی بااشاره به شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها در دوره دوازدهم این نمایشگاه بیان کرد: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته توسلی زاده، محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش‌بنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی

رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ضمن در ادامه با اشاره به حمایت‌های از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۱۰ درصد از قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

توسلی زاده، افزود: در راستای حمایت از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، پنج درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شده اند، تعلق خواهد گرفت.

ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه

توسلی‌زاده، ضمن اشاره به آغاز فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول در سایت نمایشگاه، گفت: برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه آغاز خواهد شد؛ بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

قائم مقام رئیس نمایشگاه ایران ساخت گفت: به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در این دوره از نمایشگاه بیش از یک صندوق به عنوان کارگزار مالی و حقوقی جهت انعقاد قراردادهای نمایشگاه معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، می‌توانند در طول سال در سایت نمایشگاه محصولات جدید خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا