آشنایی با تاثیرگذاران بر رشته تحصیلی کارآفرینی در ایران: دکتر «سید رسول حسینی» عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
دکتر سید رسول حسینی عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه فرهنگیان است.
به گزارش کارآفرینی پرس، یکی از اساتید مطرح دانشگاههای ایران در حوزه کارآفرینی، پژوهشهای کارآفرینی و تدریس روش تحقیق برای دانشجویان این رشته (مخصوصا مقطع دکتری کارآفرینی)، دکتر سید رسول حسینی است که در دانشگاههای بسیاری از جمله دانشگاه تهران (دانشکده کارآفرینی) و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تدریس دارد و به صنعت نیز مشاوره میدهد.
وی از افراد صاحبنظر در نحوه پژوهشهای کارآفرینی است و در بین دانشجویان و دانشگاهها شخصا بهعنوان مرجع علمی شناخته شده است. سوابق وی به شرح زیر است:
برای مشاهده رزومه دکتر سید رسول حسینی در قالب «Pdf» اینجا را کلیک کنید.
- عضو هیات علمی (دانشیار) دانشگاه فرهنگیان
- استاد مدعو دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران (1388-تاکنون)
- مدیر گروه مدیریت آموزشی پردیس شهید چمران (از 1401-1395)
- مشاوره آموزشی مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی ماهشهر
- استاد مدعو دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و قزوین
- مدیر پروژه توسعه کارآفرینی دانشگاه مهر البرز
- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان (1394-1392)
- سرپرست پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان (1392)
تحصیلات
- دکتری: مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران
- کارشناسی ارشد: تحقیقات، آموزشی دانشگاه تهران
- کارشناسی: مدیریت وبرنامهریزی آموزشی علامه طباطبایی
- عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد: تدوین واعتباریابی ابزار سنجش هدفهای دانشگاهی بهمنظور ارزیابی درونی گروههای آموزشی دانشگاه تهران
- عنوان پایاننامه دکتری: طراحی الگوی سنجش قابلیتهای کارآفرینی دانشگاهی: مورد دانشگاه تهران
افتخارات
- رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی کشور در سال 1378
- پژوهشگر برگزیده کشوری دانشگاه فرهنگیان سال 1391
مقالات چاپ شده در مجالت علمی – پژوهشی و بینالمللی:
عنوان نشریه | تاریخ انتشار | عنوان مقاله |
مجله دراسات فی العلوم االنسانیه | 1401 | واکاوی مولفههای موثر بر آموزش کارآفرینی نظام آموزش فنی و حرفهای ایران |
فصلنامه علمی پژوهشی جامعهشناسی سیاسی ایران | 1401 | تبیین الگوی خط مشیگذاری توسعه کارآفرینی دانشگاهی در نظام آموزش عالی کشور |
فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1401 | طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی کارورزی مبتنی بر تربیت معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان |
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1400 | واکاوی فرآیند توسعهی حرفهای مبتنی بر تجارب زیستهی معلمان درس پژوه |
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1400 | طراحی مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان |
فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی | 1400 | بررسی وضعیت موجود اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان |
مجله دراسات فی العلوم االنسانیه | 1400 | تحدید العوامل الموثره فی خلق الرویه الریادیه: تبیین دور البرامج التعلیمیه الموسساتیه |
مجله مدیریت توسعه و تحول | 1400 | ارائه مدل توسعهی کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش |
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز | 1400 | واکاوی فرآیند توسعه شخصی در سیستم آموزش مدیریت منابع انسانی (مورد مطالعه: با تاکید بر توسعه آموزش در صنعت بیمه) |
مجله توسعه آموزش جندی شاپور | 1400 | ارائه الگوی مبتنی در توسعه آموزش فردی در کارکنان بیمه |
نشریه علمی ابتکار و خالقیت در علوم انسانی | 1400 | ارائه الگوی توسعه کارآفرینی دانشگاهی نوآور محور با تاکید بر مزیتهای منطقهای مبتنی بر روش فراترکیب |
انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | 1400 | طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفهای ایران |
مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت | 1399 | نقش مدیریت استعداد در بروز قابلیتهای نوآورانه در شرکت نفت وگاز پارس |
مجله دراسات فی العلوم االنسانیه | 1399 | تقدیم نموذج تعلیمی لخلق رویه إبداعیه فی توفیر فرص العمل لدی موظفی قطاع المصارف |
مجله دراسات فی العلوم االنسانیه | 1399 | تحدید العوامل الموثره فی نتائج الحضانه القائمه علی النموذج التسریعی |
مجله دراسات فی العلوم االنسانیه | 1399 | تاثیر منابع اجتماعی آنالین بر یادگیری کارآفرینانه دانشجویان دانشگاههای الکترونیکب |
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی | 1399 | طراحی الگویی جهت ارزیابی کیفیت مبتنی بر توسعه کارآفرینی دانشگاهی |
فصلنامه مرکز مطالعات و توسعهی آموزش علوم پزشکی | 1399 | تدوین چهارچوب ارزیابی کیفیت دانشگاه در راستای توسعهی کارآفرینی دانشگاهی |
فصلنامه انجمن جامعهشناسی آموزش و پرورش | 1399 | ارائه الگوی صالحیت حرفهای مدیران مبتنی بر توسعه خالقیت و نوآوری (مطالعه موردی: مدارس ابتدایی استان تهران) |
فصلنامه علمی-پژوهشس گردشگری و توسعه | 1399 | سنتز پژوهی مدل برندسازی کارآفرینانه بینالمللی در صنعت گردشگری سلامت |
فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی | 1399 | ارائه چارچوب توسعه فرهنگ پژوهش در مراکز دانشگاه فرهنگیان |
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1399 | ارزیابی ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان در بستر الکترونیکی بهمنظور طراحی و اجرای برنامه کارآفرینی |
دوفصلنامه مطالعاات برنامه درسی آموزش عالی | 1399 | تعیین و رتبهبندی شاخصهای موثر در قابلیتهای رفتار کارآفرینانه دانشجویان مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز |
فصلنامه علمی-پژوهشی کارآفن | 1399 | شناسایی و تبیین ابعاد دانشگاه کارآفرین موثر بر رفتار کارآفرینی دانشجویان (موردمطالعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز) |
آموزش و توسعه منابع انسانی | 1398 | طراحی الگوی توانمندسازی کارکنان بانک سپه براساس یادگیری سازمانی |
مجاه مدیریت بهداشت و درمان | 1398 | شناسایی مولفههای توسعه کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش (مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین) |
مدیریت توسعه وتحول | 1398 | بکارگیری روش علمسنجی در راستای آمایش آموزش عالی برای توسعهی کارآفرینی دانشگاهی |
فصلنامه سیاستهای راهبردی وکالن | 1398 | مطالعه تطبیقی آموزش کارآفرینی مقطع ابتدایی در کشورهای منتخب و ارائه الگو برای ایران |
نوآوریهای مدیریت آموزشی | 1398 | تاثیر یادگیری سازمانی بر توانمندسازی کارکنان بانک سپه |
فصلنامه توسعه کارافرینی | 1397 | چارچوبی برای توسعه کارآفرینی دانشگاهی در رشتههای علوم انسانی در ایران |
فصانامه رهبری و مدیریت اموزشی | 1397 | نقش عوامل سازمانی در توسعه منابع انسانی در سازمان سما |
فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات | 1397 | تبیین نقش فرهنگ در ایجاد دانشگاه کارآفرین |
مجله مدیریت توسعه و تحول | 1397 | تحلیل وضعیت آیندهنگاری کارآفرینی در ایران |
توسعه کارافرینی | 1396 | آموزش کارآفرینی در مقطع ابتدایی با هدف تقویت نگرش کارآفرینانه |
فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی اموزشی | 1396 | مقایسه فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی و آزاد اسالمی در شهر تهران بهمنظور ارائه راههای افزایش توانمندی اعضای هیئت علمی |
فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1392 | ارائه مدلی برای ارزیابی کیفیت آموزش کارآفرینی با تاکید بر نقش تعدیلگری تواناییهای مدرسین و بهکارگیری امکانات کمک آموزشی |
Iranian Journal of Educational Sociology | 2020 | Creating Effective Schools Model Based on Learning Organizational Model in Elementary Stage |
Iranian Journal of Educational Sociology | 2020 | Designing a Model of Professional Competence of Managers Based on the Development of Creativity and Innovation in Primary Schools |
Iranian journal of educational Sociology | 2018 | Identification and Explanation of Dimensions, Components and Indices of Human Resource Development in Sama Organization |
The International Journal of Entrepreneurship and Innovation | 2017 | An explorative study of inputs for entrepreneurs’ decision-making to create new venture in a high-tech context |
Research Journal of Management Reviews | 2016 | The Effect of Knowledge Management (KM) Implementation on Entrepreneurial Behavior of Companies Importing Automobiles |
International Journal of Advanced and Applied Sciences | 2015 | Studying educational factors contributing to realization of objectives of entrepreneurial university focusing on three dimensions of teachers competencies, teaching-learning process, and the curriculum |
International Research Journal of Applied and Basic Sciences | 2013 | Assessment the Personality Characteristics of Entrepreneurs Starting up Knowledge Based Firms in Science and technology Parks |
A S I A N J O U R N A L O F R E S E A R C H I N B U S I N E S E C O N O M I C S A N D MAN A G E M E N T | 2013 | IDENTIFYING EFFECTIVE INTERNAL FACTORS ON IT ADOPTION IN FOOD INDUSTRY SMES |
European journal of scientific research | 2013 | The role of process maturity in performance of university spins off… |
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences | 2013 | Conceptualization of new model of factors affecting on learning process of NSD in Iranian |
نشریه کارآفرینی در کشاورزی | 1396 | راهبردهای کارآفرینانه: مفهومپردازی و ارائه تعریف جدید |
مدیریت نوآوری | 1395 | الگویی برای تصمیمگیری در مورد ایجاد کسبوکار جدید با رویکرد نظریه داده بنیاد |
پژوهشنامه بیمه | 1394 | اثر مولفههای سازمان یادگیرنده بر عملکرد کارآفرینانه کارکنان یک شرکت بیمهای |
توسعه کارافرینی | 1394 | شناسایی و تحلیل راهبردهای کارآفرینانه در صنایع غذایی منتخب |
فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی | 1394 | بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با توسعه کارآفرینی سازمانی (مطالعه مودی: ایران خودرو) |
فصلنامه توسعه کارآفرینی | 1393 | طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی |
مدیریت و برنامه نظامریزی در آموزشیهای | 1394 | تحلیل و اعتباریابی دانشجویان ابزار سنجش رویکردهای مطالعه دانشجویان |
برنامهریزی رفاه وتوسعه اجتماعی | 1394 | بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با توسعه کارافرینی سازمانی |
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 1392 | ارایه مدلی برای ارزیابی کیفیت آموزش کارافرینی با تاکید بر نقش تعدیلگری توانایی مدرسین و… |
مجله روانشناسی و علوم تربیتی | 1390 | طراحی الگوی سنجش قابلیتهای کارآفرینی دانشگاهی: دانشگاه تهران |
فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی | 1388 | فرایند هدفگذاری در علوم میان رشتهای و نقش هدفها در ارزیابی کیفیت نظام دانشگاهی |
مجله روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران | 1388 | بررسی ارتباط مولفههای رفتاری مدیران آموزشی با اثر بخشی دبیرستانهای شهر تهران |
مجله روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران | 1387 | تعیین رابطه نظرات مدیران درباره محتوای دورههای آموزش ضمن خدمت و مهارتهای حرفهای آنان در دبیرستانهای پسرانه شهرستان کرمانشاه |
فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی | 1382 | ساخت و اعتباریابی ابزار اندازهگیری هدفهای دانشگاهی برای ارزیابی درونی گروههای آموزشی |
مقالات چاپ شده در مجالت علمی – ترویجی داخلی
سال چاپ | عنوان مجله | عنوان مقاله |
1397 | نشریه پیوند | نقش مدرسه و خانواده در مهارتآموزی کارآفرینانه دانشآموزان |
1397 | نشریه پیوند | مهارت آموزش حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت |
1387 | نامه آموزش عالی | بررسی رابطه بین روحیه و خودکارآمدی مدرسین مراکز تربیت معلم تهران |
1387 | فصلنامه دانش مرکز تربیت معلم بالل | روحیه وخودکارآمدی |
1385 | مجموعه زندگینامه دکتر غالمحسین شکوهی | تعلیم و تربیت تفکر مدار |
مقالات ارایه شده در کنفرانس
سطح | عنوان کنفرانس | عنوان مقاله |
ملی | کنفرانس تحوالت دانشگاههای ایران و چشماندازی بهسوی کارافرینی | الگوی دانشگاه کارآفرین بر اساس رویکرد سازمانهای کارافرین |
بین المللی | The 5th international symposium of Knowledge management and innovation in higher education | An empirical investigation of effective intraorganization factors on knowledge- sharing among Tehran universities |
ملی | سومین همایش ارزیابی درونی کیفیت در نظام دانشگاهی | بررسی نگرش اعضا هیات علمی نسبت به تاثیر ارزیابی درونی در بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاهی |
ملی | سومین کنفرانس ملی کارآفرینی | شناسایی فرصتهای کارآفرینی برای دانشآموختگان ارشد رشته مدیریت آموزشی |
ملی | همایش ملی آمایش علم وفنآوری | تبیین رابطه بین آمایش آموزش عالی با توسعه منطقهای علم و فناوری |
ملی | هفتمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی | بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و موفقیت کارآفرینانه مدیران مدارس متوسطه |
کارگاهها و دورههای آموزشی سازمانها (وزارت صمت، مرکز آموزش بازرگانی، صنایع، پتروشیمی، برکت و ستاد اجرایی فرمان امام و…
- مربیگری و منتورینگ
- رویکردهای نوین یادگیری
- مدیریت کیفیت
- مدیریت تعالی سازمانها
- دوره توسعه فردی
- هوش هیجانی و هوش اجتماعی در سازمانها
- مهارتهای بهبود عملکرد مدیران
- رفتار سازمانی پیشرفته
- مدیریت تعارض
- مدیریت منابع انسانی و برنامهریزی نیروی انسانی
- مربیگری و کوچینگ
- مهارتهای توسعه یادگیری سازمانی
- دورههای بهبود انگیزش
- دورههای کارآفرینی سازمانی
- کارگاه آموزشی پژوهشهای کاربردی در سازمانها
- کارگاه آموزشی کارآفرینی دانشگاهی و کارآفرینی سازمانی
- کارگاه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت
- کارگاه نیاز سنجی آموزشی
- کارگاه طراحی دورههای آموزشی
- کارگاه توسعه ظرفیتهای ذهنی
- برگزاری کارگاههای آموزشی روشهای تحقیق کمی و کیفی و آمیخته
- مدرس روش تحقیق در مجتمع آموزش عالی ابنسینا کشور افغانستان
- کارگاه ارزیابی کیفیت (ارزیابی درونی و برونی و اعتبارسنجی در مراکز آموزش عالی)
- برگزاری دورههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان در وزارت کشور و استانداری
- در حوزههای نیازسنجی آموزشی، برنامهریزی آموزشی ،شناسایی و استفاده از ظرفیتهای ذهنی
- مشاور آموزشی و برگزاری دورههای آموزشی برای مدیران و دبیران آموزش و پروش
عضویت در کارگروهها، کمیتهها و شوراهای علمی – پژوهشی
تاریخ انجام فعالیت | عنوان فعالیت | ||
پایان | شروع | ||
تاکنون | 1400/3/4 | عضو کارگروه تدوین برنامه جامع توانمندسازی پژوهشی دانشجو معلمان | |
تاکنون | 99/11/28 | رئیس کارگروه تخصصی بازنگری برنامه درسی رشته”مدیریت آموزشی” دوره کارشناسی ارشد (ویژه دانشگاه فرهنگیان) | |
تاکنون | 99/3/26 | عضو شورای علمی کارگروه تخصصی تعلیم و تربیت در وضعیت کرونایی | |
99/9/3 | 98/9/3 | عضو کمیته تحصیالت تکمیلی گروه الهیات پردیس شهید چمران | |
99/9/3 | 98/9/3 | رئیس کمیته تحصیالت تکمیلی گروه مدیریت آموزشی پردیس شهید چمران | |
99/7/13 | 98/7/13 | مشاور پژوهشی سرپرست مدیریت پردیسهای استان تهران | |
99/1/17 | 98/1/17 | عضو شورای تحصیلات تکمیلی استان تهران | |
99/11/28 | 97/11/8 | رییس کارگروه تخصصی تولید برنامه درسی آموزش اقتصاد و کارآفرینی دوره کارشناسی ارشد | |
99/9/18 | 97/8/13 | رییس کارگروه تخصصی تولید برنامه درسی آموزش اقتصاد و کارآفرینی دوره کارشناسی | |
97/11/29 | 96/11/29 | عضو شورای تحصیلات تکمیلی استان تهران | |
97/11/29 | 96/11/29 | عضو شورای آموزشی استان تهران | |
97/10/17 | 96/10/17 | مدیر کارگروه توسعه دانش و مهارت تعلیم و تربیتی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان تهران | |
– | 96/6/5 | عضو شورای علمی دانشنامه آموزشهای علمی کاربردی | |
96/7/25 | 95/7/25 | مسئول کمیته تخصصی تحصیالت تکمیلی آموزش ابتدایی و مدیریت آموزشی |
طرحهای پژوهشی
- نقشه راه آموزش عالی خوزستان بر پایه اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور 1399 (همکار)
- بررسی عوامل موثر بر توانمندسازی مدارس غیردولتی با رویکرد بهبود کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی 1396 (مجری)
- اجرای طرح چندگانه مطالعاتی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان قزوین 1395 (مجری)
- طراحی الگوی توسعه فرهنگ پژوهش در مراکز دانشگاه فرهنگیان 1395 (مجری)
- توسعه مشارکت در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف (سند جامع)
- بررسی مبانی نظری و عملیاتی مشارکت وزارت آموزش و پرورش 1395 (مجری)
- طراحی معیارهای ارزیابی جامع با رویکرد خودارزیابی در جهت تقویت و توسعه مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش 1394( مجری)
- ارزیابی درونی گروه روانشناسی دانشگاه تهران1382( همکار)
چند نمونه راهنما رساله دکتری (در حوزه کارافرینی)
1401 | نرگس غفرانی | طراحی الگوی مدرسه کارآفرین مبتی بر توسعه نگرش کارآفرینانه در مدارس متوسطه |
1401 | هاجر محمدپور | ارایه الگوی خط مشیگذاری توسعه کارافرینی دانشگاهی در نطام آموزش عالی کشور |
1400 | سمیه عربی | طراحی مدل آموزش کارآفرینانه در نظام آموزش فنی وحرفهای کشور |
1399 | فاطمه شعبانی زنگنه | طراحی الگوی تضمین کیفیت با رویکرد توسعه کارآفرینی دانشگاهی |
1399 | سمیرا سادات مرتضوی | طراحی الگوی یادگیری کارآفرینانه در نظام آموزشی الکترونیکی دانشگاهی ایران |
1397 | امیرضا علیزاده | ارائه مدل رتبهبندی دانـشگاهی در ایران بر اساس شاخصهای دانـشگاه کارآفرین |
1396 | ریحانه گودرزی | تدوین الگوی توسعه کارآفرینی دانشگاهی مبتنی بر علوم انسانی در ایران |
برای آشنایی با تاثیرگذاران دیگر، اینجا را کلیک کنید.
برای آشنایی با پیشرانهای موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/