درباره افزایش تقاضای نیروی کار ماهر توسط بنگاه‌های اقتصادی

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تقاضای بنگاه‌های اقتصادی برای نیروی کار ماهر به صورت فزاینده در حال رشد است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا در سال ۲۰۳۰ میلادی به یک و نیم تریلیون دلار خواهد رسید.

وی گفت: رشد سالانه حدود ۱۰ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای، باعث افزایش سه درصدی بهره‌وری جهانی، کاهش نابرابری‌ها و افزایش کیفیت اشتغال خواهد شد.

شهریور با بیان اینکه عوامل متعددی بر روی موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی تاثیرگذار هستند که اولین آن‌ها اقتصاد است گفت: اقتصاد کشور نیازمند تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان با سطح مهارتی بالا است و تقاضای بنگاه‌های اقتصادی برای نیروی کار ماهر به صورت فزاینده در حال رشد است.

وی گفت: توجه به مهارت آموزی در دنیا رو به افزایش است به صورتی که بررسی راهبرد‌های ۵۲ کشور نشان می‌دهد که ۲۴ کشور ارتباط و تطابق مهارت آموزی با بازار کار را ترجیح می‌دهند، ۱۸ کشور به موضوع تضمین کیفیت مهارت تاکید دارند، ۱۱ کشور ارتباط و همکاری با ذینفعان و کارفرمایان، ۱۱ کشور به چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای اولویت می‌دهند و ۸ کشور به بهبود دسترسی به مهارت آموزی توجه ویژه کرده اند.

شهریور با اشاره به اینکه همه کشور‌ها ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه مهارت آموزی و آموزش مبتنی بر شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده اند گفت: در ایران نیز روند مهارت آموزی هم در حوزه قانون‌گذاری و هم در حوزه ساختاری روبه رشد است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا