بررسی آخرین وضعیت جذب تسهیلات اشتغال

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای اشتغال و کارآفرینی را تشریح کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، مرتضی ذاکریان در دهمین کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ با رنگ و بو و قوام اقتصادی از سوی رهبری نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین تفاوت شعار امسال مردم پایه بودن آن است، بیان کرد: هر کجا از ظرفیت‌های مردم استفاده کرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کلیدی ترین واژه شعار سال جهش است که باید در یک زمان کوتاه مدت به آن برسیم، افزود: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید زمان برای آن مشخص کنیم.

شعار سال صرفاً محدود به تولید کالا و خدمات نباشد

ذاکریان با بیان اینکه شعار سال نباید صرفاً به حوزه تولید کالا و خدمات محدود شود، عنوان کرد: باید همه برای تولید ایران قوی‌تر از گذشته در حوزه بین‌المللی و ملی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه روز قدس امسال شاهد جهش حضور مردم بودیم، گفت: باید تلاش کنیم تا جهش حضور مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی را داشته باشیم.

ذاکریان ادامه داد: ۲۷ کمیته کارشناسی تا کنون برای بررسی طرح‌های متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در آخرین کمیته کارشناسی ۲۰ طرح مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، پارک علم و فناوری، صمت و میراث فرهنگی بررسی شد، عنوان کرد: در این جلسه ۱۹ طرح به مبلغ یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال به تصویب رسید که امروز در کمیته استانی نیز بررسی می‌شود.

جذب ۴۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اعتبار نقدی تخصیص یافته به استان را ۷۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از محل اسناد خزانه نیز ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

ذاکریان عنوان کرد: تاکنون دو هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان طرح در کمیته استانی مصوب شده است.

وی از پرداخت ۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان خبر داد و افزود: از این رقم ۶۱ درصد از محل اعتبار نقدی و ۲۲ درصد از محل اعتبار اسناد خزانه پرداخت شده است.

به گفته وی در مجموع ۴۷ درصد تسهیلات تخصیصی به استان توسط بانک‌های عامل به متقاضیان طرح‌ها پرداخت شده است.

بررسی آخرین وضعیت جذب دستگاه‌های اجرایی

وی به وضعیت مانده اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در سرفصل بند الف تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار داشته که تا کنون به ۷۹ طرح مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان پرداخت شده و ۶۳ درصد مبلغ تخصیصی را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اعتبار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان را در این حوزه ۳۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون به ۱۲ طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و میزان جذب این دستگاه ۴۳ درصد می‌باشد.

ذاکریان اظهار کرد: اعتبار تسهیلاتی اداره کل میراث فرهنگی استان ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که تا کنون به ۱۲۲ طرح مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی میزان جذب اداره کل میراث فرهنگی استان ۲۰ درصد بوده است.

وی اعتبار پارک علم و فناوری را ۸۳.۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰ طرح مصوب با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان داشته‌ایم اما تا کنون رقم پرداختی صفر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ۱۱۲ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: تا کنون به ۱۹ طرح به مبلغ ۵۰.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و میزان جذب ۵۸ درصد بوده است.

ذاکریان اعتبار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را ۳۵.۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون به ۱۸ طرح مبلغ ۳۲.۱ میلیارد تومان پرداخت شده و رقم جذب این دستگاه به ۹۰ درصد رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: اعتبار کمیته امداد استان ۳۰.۵ میلیارد تومان تا کنون بوده که تا کنون ۶۲ درصد این مبلغ به ۵۲ طرح پرداخت شده است..

به گفته وی بهزیستی استان ۸.۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته که ۱۰۰ درصد آن به ۴۹ طرح پرداخت شده است.

وی اعتبار تخصیصی راهداری استان را ۱۲.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: به ۲۰ طرح ۸.۳ میلیارد تومان پرداخت شده و میزان جذب تا کنون ۶۶ درصد بوده است.

ذاکریان بیان کرد: راه و شهرسازی استان تا کنون ۳۸.۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته که ۱۱ درصد تسهیلات به ۱۲ طرح پرداخت شده است.

به گفته وی بنیاد برکت ۳۰.۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته که تا کنون به ۸۱ طرح مبلغ ۲۳.۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و رقم جذب ۷۹ درصد می‌باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا