محمدامین بابایی: تسهیلات مشاغل خانگی بیش از ۱۲ هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد کرد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ منجر به ایجاد ۱۲ هزار و ۴۱۳ شغل در این استان شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی افزود: سهمیه خراسان رضوی از تسهیلات بانکی پارسال مشاغل خانگی ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بوده که از این میزان هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال معادل ۷۳ درصد از کل آن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی به تشریح سایر منابع پرداختی برای اشتغال اشاره و بیان کرد: سهم استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد، به میزان ۴۵۹ میلیارد ریال بود که در این راستا تاکنون ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۱۳ درصد از این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از محل اعتبارات جزء چهار تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی ۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۶ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال معادل ۷۴ درصد از کل به متقاضیان پرداخت شد.

وی گفت: سهم بهزیستی استان از محل اعتبارات جزء چهار تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به میزان چهار هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال بود که از این میزان سه هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد از کل، به متقاضیان پرداخت شد.

بابایی اظهار کرد: تعهد سال ۱۴۰۲ خراسان رضوی در ایجاد اشتغال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر بود که ۱۱۶ درصد معادل ۸۵ هزار و ۹۴۱ فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شد، در این راستا تاکنون صحت ۷۳ درصد معادل ۶۲ هزار و ۶۸۵ شغل تایید شده است.

وی ادامه داد: تعداد کارجویان خراسان رضوی که سال گذشته تقاضای خود را در سامانه جستجوی شغل ثبت کرده بودند، ۱۴ هزار و ۴۶۲ کارجو بود که از این تعداد سه هزار و ۵۳۶ نفر به کار گمارده شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعداد کاریابی های دارای مجوز خراسان رضوی را ۱۳۲ مورد داخلی و ۱۸ مورد بین المللی و همچنین تعداد مراکز مشاوره کارآفرینی دارای مجوز در استان را ۴۰ مرکز مشاوره، ۲۱ شتاب دهنده، هفت کافه کارآفرینی و ۱۷ فضای اشتراکی ذکر کرد.

وی گفت: شاخصهای عمده بازار کار در زمستان ۱۴۰۲ خراسان رضوی شامل نرخ بیکاری ۶.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۲.۴ درصد می شود که رتبه هفتم کشور را در بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه چهارم کشور را در پایین ترین نرخ بیکاری بدست آورده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا