امین‌رضا خالقیان: ۵۰۰ فناور در پارک علم و فناوری پردیس فعالیت می‌کنند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس گفت: تا کنون ۴۰ نفر از نخبگانی که در خارج از کشور بودند بازگشته و اشتغال زایی خود را در زمینه فناوری در داخل کشور انجام می‌دهند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، امین‌رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تعداد فناوران حاضر در این پارک گفت: در مجموعه پارک علم و فناوری پردیس حدودا ۷۵۰۰ نیروی متخصص مشغول به کارهستند.

وی با اشاره به متخصصین خارجی که در پارک علم و فناوری پردیس مستقر هستند گفت: تعدادی محدودی متخصصین خارجی در شرکت‌های عضو در حال کار و فعالیت هستند؛ بعضی از شرکت‌های عضو سهامداری از دیگر کشور‌ها نیز دارند. که در زمینه انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مستقیم ورود کرده‌اند. 

 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به مهاجرت معکوس نخبگان ایرانی به کشور ادامه داد: فعالتی را با عنوان با عنوان مهاجرت معکوس نخبگان ایرانی با همکاری معاونت علمی شروع کردیم که تا کنون ۴۰ نفر از نخبگانی که در خارج از کشور بودند به کشورخودمان بازگشته و اشتغال زایی خود را در زمینه فناوری در پارک پردیس انجام می‌دهند.

خالقیان تصریح کرد: برخی از این نخبگان شرکت‌های نوپا تاسیس کردند، عده‌ای دیگر با ایجاد شرکت‌های موفق توانستند قرارداد‌های بزرگی را با صنایع مختلف ببندند. تعدادی نیز پس از آنکه فعالیت خود را گسترش دادند از پارک خارج شدند و در مجموعه‌های صنعتی کشور فعال هستند و بخشی دیگر با برخی شرکت‌های پارک شراکت راهبردی تعریف کردند تا بتوانند تکنولوژی‌های خود را در کشور توسعه دهند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا