فرزاد مخلص‌الائمه: شرایط تولید و اشتغال استان مرکزی مطلوب است

استاندار مرکزی گفت: این استان در زمینه تولید و اشتغال جایگاه مطلوبی در کشور دارد و وظیفه خطیر همه دستگاه‌ها کمک به حفظ این رتبه است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با تاکید بر اینکه هدف اصلی دولت اشتغالزایی و کاهش بیکاری است و ارائه آمار در اولویت بعدی قرار دارد، بیان کرد: عملکرد استان در اجرای تبصره ۱۸ قابل تقدیر است و در سطح کشور استان مرکزی جایگاه مناسبی دارد و از اقدامات استان به صورت کشوری تقدیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی نیز به صورت منظم و مستمر تشکیل و اقدامات مناسبی شده است و برای اولین بار در استان این ستاد در شهرستان‌ها و نمایشگاه‌ها نیز برگزار شده که نتایج خوبی کسب شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های استان نسبت به سال گذشته و میزان تعهد سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است که بر این اساس برخی از دستگاه‌ها بیشتر از میزان تعهد اقدام داشته‌اند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: برخی از دستگاه‌ها که کمتر از میزان تعهد عملکرد دارند باید بررسی و مورد پیگیری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه رتبه اشتغالزایی استان مرکزی در سال جاری افزایش داشته است، افزود: سال گذشته نرخ بیکاری استان مرکزی هشت و یک دهم درصد بود و امسال این نرخ به ۶ و سه دهم درصد کاهش یافته است. میزان نرخ میانگین کشوری در سال جاری هفت و ۶ دهم درصد ثبت شده و نرخ بیکاری استان یک و سه دهم درصد از میانگین کشوری کمتر است.

استاندار مرکزی گفت: تعدادی از بانک‌های استان در بحث اشتغالزایی پیشتاز بوده‌اند و عملکرد مناسبی به ثبت رسانده‌اند.

مخلص‌الائمه خاطر نشان کرد: تسهیلات اعطایی بانک‌ها در بخش اشتغالزایی نیاز به نظارت دقیق دارد که در بخش هدف‌گذاری شده هزینه شود و صرفا معطوف به اشتغالزایی باشد.

وی در رابطه با عملکرد شهرستان‌های استان مرکزی در ثبت اشتغال تصریح کرد: ایجاد اشتغال باتوجه به تعهد در نظر گرفته شده برای سال جاری در شهرستان کمیجان ۲۰۴ درصد، خمین ۱۸۸ درصد، شازند ۱۷۸ درصد، محلات ۱۶۰ درصد، ساوه ۱۵۹ درصد، اراک ۱۴۵ درصد، دلیجان ۱۴۱ درصد، آشتیان ۱۳۷ درصد، خنداب ۱۲۹ درصد، زرندیه ۱۲۳ درصد، تفرش ۱۰۳ درصد و فراهان ۸۴ درصد شده است.

استاندار مرکزی در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد اشتغال نیز گفت: بر اساس مقایسه میزان تعهد و میزان عملکرد، بسیج سازندگی ۴۰۹ درصد، بنیاد علوی ۲۸۰ درصد، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲۱۴ درصد، بنیاد برکت ۱۸۲ درصد، اتاق اصناف ۱۶۴ درصد، اداره کل بهزیستی ۱۵۲ درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۳۰ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۲۷ درصد، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۱۱۳ درصد، شرکت گاز ۱۱۳ درصد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۱۲ درصد تحقق برنامه داشته‌اند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰۸ درصد، جهاد کشاورزی ۱۰۴ درصد، شهرداری اراک ۱۰۳ درصد، سازمان راهداری ۱۰۰ درصد، اداره کل راه و شهرسازی ۱۰۰ درصد، سازمان منابع طبیعی ۱۰۰ درصد، و سایر دستگاه‌ها کمتر از ۱۰۰ درصد تحقق برنامه به ثبت رسانده‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا