جواد اشرفی: روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیازمند تسهیل است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، جواد اشرفی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیر ارزیابی و پایش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور بسیار اثرگذار و از مقدمات رشد اقتصادی پایدار است و این نوع از شرکت‌ها نیازمند با توجه به ماهیت نوآور آن توجه ویژه و حمایت‌ هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تقویت مالی و عملیاتی صندوق پژوهش و فناوری استان را از دیگر راهکارهای تقویت زیست‌ بوم نوآوری و فناوری استان عنوان کرد.

وی خواستار تسهیل شرایط برای متقاضیان تسهیلات در حوزه دانش بنیان شد و بیان کرد: افرادی که از برخی تسهیلات از جمله تبصره ۱۸ و۱۶ استفاده کردند باید مشمول این تسهیلات شوند.

اشرفی با بیان اینکه شرکت‌های فناور زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی برای دانش بنیان شدن دارند، عنوان کرد: با توجه به اینکه صندوق استانی امکان اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور را دارد، این صندوقها هم باید تقویت شود.

مهدی خالقی مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور هم در این دیدار ضمن قدردانی از توجه به شرکت‌های دانش‌ بنیان اظهار کرد: در این سفر، ۲۵ شرکت دانش‌ بنیان استان برای پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از نکات قابل توجه در این میان، حضور نمایندگان بخش‌های مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی در این سفر خواهد بود که نه تنها باعث تسریع روند ارزیابی خواهد شد، بلکه در صورت تکمیل پرونده، تا مرحله پرداخت طی چند روز آتی پیش خواهد رفت.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه مالی صندوق پژوهش و فناوری استان

مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: تسهیلاتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه مالی صندوق پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شد که مقدمات لازم برای پرداخت آن با هماهنگی صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی و پارک علم و فناوری بررسی خواهد شد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان سطح استان و بررسی یک به یک چالش‌های آنان و همچنین جلسه در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بیرجند از جمله برنامه‌های سفر این هیئت به استان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا