افتتاح ۳۶۱ طرح کسب و کار کوچک و متوسط در قم

۳۶۱ طرح کسب‌وکار خُرد، کوچک و متوسط با اعتباری بالغ بر ۳۵۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، روز سه‌شنبه طی آیینی با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در این آیین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲۰ هزار فقره تسهیلاتی به کارآفرینان کشور پرداخت شده‌ است گفت: از محل این تسهیلات ۵۳ هزار شغل حفظ و ایجاد شده‌است.

هادی آقابابایی با بیان اینکه این رقم تا پایان سال جاری به بیش از ۷۰ هزار شغل افزایش پیدا می‌کند گفت: از مجموع کل تسهیلات پرداخت شده، ۱۲ هزار میلیارد ریال، مربوط به حوزه مناطق روستایی و کم برخوردار است.

وی با بیان نکته که بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز در جهت احیای واحدهای تولیدی صنعتی راکد و نیمه راکد با همکاری ستاد احیای اقتصادی ریاست جمهوری پرداخت شد گفت: این اقدام، بازگشت بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را به چرخه تولید کشور به دنبال داشته است.

آقابابایی گفت: در دولت مردمی سیزدهم و با تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور که به درستی بر حمایت‌ از کسب‌وکارها خرد و صنایع کوچک متمرکز شده است، بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شده که معادل کل تسهیلاتی پرداختی در دولت‌های قبل است.

این مسئول، ایجاد بیش از ۲۳۰ هزار شغل توسط این صندوق را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد مالی تخصصی در حوزه حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط، ۱۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده، و این حاکی از ظرفیت بالا و عملیات گسترده این صندوق است.

وی یادآور شد: کشورهای در حال توسعه و حتی پیشرفته، تمرکز خود را بر حمایت از کسب‌وکارهای خرد گذاشته‌اند، در برخی کشورها نیز بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی از محل کسب و کارهای خرد صورت می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد منابع مالی این کشورها هم، مختص حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط است.

آقابابایی با بیان اینکه ما همچنان با این رقم فاصله داریم گفت: این ظرفیت در صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد مالی تخصصی به وجود آمده‌است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با برخورداری از یک ظرفیت نیروی انسانی عظیم همچنین شبکه وسیع و زیرساخت‌های فن‌آوری می‌تواند بیش از ده‌ها برابر عملیات پرداخت را در حوزه تسهیلات و خدمات انجام دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح هشت هزار طرح کسب‌وکار خرد، کوچک و متوسط در کشور گفت: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال و به صورت تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری را نیز بالغ بر ۱۹۳ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: این تعداد طرح به اشتغال ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر منجر شده‌است.

آقابابایی با بیان اینکه از مجموع کل طرح‌های اشتغال‌زایی که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم، ۳۶۱ طرح برای قم است گفت: برای این تعداد طرح، بیش از ۳۵۳ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال یک هزار و ۱۸۱ نفر را فراهم کرده است.

نرخ تورم قم با شیب تندی در حال کاهش است

استاندار قم نیز با اشاره به کاهش نرخ تورم در این استان خاطرنشان کرد: این نرخ با یک شیب تندی در حال کاهش است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

سید محمد آقامیری یادآور شد: هم‌اکنون قم از رتبه بیست‌ویکم به رتبه بیست‌وهفتم کشور آمده، و با همت و تلاش مدیران و مسئولان استان به نخستین استان ارزان در کشور تبدیل خواهیم شد.

وی با بیان این مطلب که سیاست انقباضی بانک مرکزی برای مهار رشد نقدینگی منجر به کاهش تورم می‌شود یادآور شد: در صورتی که نقدینگی ایجاد شده به صورت مستقیم به چرخه تولید وارد شود، از رشد تورم جلوگیری خواهد کرد.

آقامیری با اشاره به شعار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گفت: تولید به نقدینگی وابسته است، اگر نقدینگی نباشد، به طور حتم تولید نیز انجام نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود صندوق کارآفرینی امید را بهترین راه‌کار برای توسعه کسب‌وکارهای خرد و متوسط عنوان کرد و گفت: این صندوق به لحاظ اشتغال و بازگشت سرمایه، رشد قابل قبولی دارد.

استاندار قم بیان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار، باید از بنگاه‌های خرد و متوسط که مبتنی بر دانش و اعتماد به نفس فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، حمایت کنیم.

در این آیین همچنین تقاهم‌نامه همکاری میان صندوق کارآفرینی امید کشور و استانداری قم به امضای هادی آقابابایی و محمد آقامیری رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا