صولت مرتضوی: وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شده است

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع بینانه این است که طی ۲ تا سه سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ازتا با اشاره به مزیت‌های لرستان در کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن افزود: برای بهبود شرایط اشتغال در لرستان و کشور سه راهبرد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم‌سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش های فنی حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی ۲ سال قبل چهار میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند و این نشان می‌دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راهکار دوم ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.

مرتضوی با بیان اینکه کشور در حوزه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبود منابع ندارد، اظهار داشت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل نیز هزینه شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا