رشد ۴۰ همتی فروش محصولات دانش‌بنیان با صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با اشاره به اثرات بسته رشد تولید این صندوق در فروش شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تصویب صدور ۴۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه باعث رشد ۴۰ همتی فروش در شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،دکتر محمدصادق خیاطیان، در خصوص اعتبار ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، گفت: امسال متناسب با شعار سال، بسته رشد تولید را تعریف کردیم که با ۳ بانک توافق کردیم ضمانت‌نامه‌های شرکت‌های دانش بنیان از سوی این صندوق صادر شود.

وی با بیان اینکه صدور این ضمانت‌نامه‌ها از سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: بانک با قبول ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

خیاطیان این ضمانت‌نامه‌ها را تحت عنوان «ضمانت تعهد پرداخت» دانست و یادآور شد: خوشبختانه در بسته رشد تولید این صندوق نزدیک به ۴۵۰۰ میلیارد تومان مصوب کردیم که از این میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کردیم و بانک ها بر اساس این ضمانت نامه ها تسهیلات را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دادند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: این ۴۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده منجر به ۴۰ همت رشد فروش در شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های کلان کشور مبنی بر افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور و همچنین در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم؛ رشد تولید» بسته ویژه‌ای به منظور حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در ۸ محور تدارک دیده است.

فراخوان حاضر که نخستین فراخوان این برنامه محسوب می‌شود، به «حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان» از طریق اعطای تسهیلات و ضمانت‌نامه با شرایط ویژه اختصاص داشت.

شرکت‌های واجد شرایط

شرکت‌های دانش‌بنیانی که فروش کل آنها (اعم از دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان) مطابق اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ میلیارد ریال و حائز شرایط مندرج در بخش سایر ملاحظات این فراخوان باشد، مشروط به دارا بودن یکی از شروط زیر می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند:

۱- شرکت دارای برنامه‌ منسجم برای افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان خود در سال ۱۴۰۲ باشد، به نحوی که:
۱-۱- فروش دانش‌بنیان شرکت به حداقل ۲ برابر فروش این دسته از محصولات در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد. حداقل میزان افزایش فروش دانش‌بنیان مورد انتظار در این برنامه ۵۰ میلیارد ریال است.
۲-۱- فروش دانش‌بنیان شرکت در مقایسه با فروش این دسته از محصولات در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال رشد داشته باشد.

۲- شرکت دارای برنامه‌ منسجم برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات رسمی محصولات دانش‌بنیان خود در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ باشد. 
توضیح: تامین مالی متقاضیان این فراخوان از مسیر منابع شبکه بانکی انجام خواهد شد و معیار حداقل فروش کل شرکت (۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) به دلیل ضرورت برآورده شدن ملاحظات شبکه بانکی اعمال شده است.

حمایت‌های صندوق

برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان واجد شرایط فوق، ۲ حمایت به شرح زیر پیش‌بینی شده است:
۱- معرفی شرکت‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۲۳ درصد) بدون الزام به ایجاد میانگین موجودی یا مسدودسازی منابع توسط شرکت‌ها؛

* برای شرکت‌های دارای رتبه اعتباری مناسب، پس از ارزیابی درخواست و شرایط مالی شرکت، امکان معرفی به بانک‌های منتخب همراه با ارائه ضمانت‌نامه اعتباری صندوق به عنوان تضمین (وثیقه) اصلی دریافت تسهیلات میسر است. صندوق این ضمانت‌نامه را در ازای دریافت چک (در برخی موارد همراه با ضامن غیر) در اختیار این شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد داد. 

۲- معرفی شرکت‌ها به بانک برای دریافت انواع ضمانت‌نامه‌های پیمان (پیش‌پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه‌الضمان) مورد نیاز برای انعقاد و جاری‌سازی قراردادهای فروش همراه با:

* تأمین ۵۰ درصد سپرده نقدی مورد نیاز بانک توسط صندوق نوآوری و شکوفایی؛
* تخفیف ۳۰ درصدی در کارمزد صدور ضمانت‌نامه بانکی.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا