رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه: پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با هدف اخذ ایده‌های خلاق شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است

رئیس مرکز آمار وفناوری قوه قضاییه از همکاری و تعامل با ۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی به شهروندان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری میزان، محمد کاظمی‌فرد گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت و توانایی‌های بسیاری دارند حمایت و تعامل با آن‌ها یکی از مهمترین سیاست‌های مرکز آمار و فناوری در دوره تحول و تعالی بوده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: همواره از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائلی که به حوزه فناوری مرتبط بوده همچون احراز هویت برخط، دادرسی الکترونیک، تبدیل گفتار به متن استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم خدماتی با کیفیت را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

همکاری و تعامل با ۵۰ شرکت دانش‌بنیان

کاظمی فرد افزود: اکنون در زیست بوم ایجاد شده در حدود ۵۰شرکت دانش‌بنیان با مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه همکاری می‌کنند که از جمله باید گفت برای احراز هویت برخط با ۸ شرکت دانش‌بنیان، احراز هویت برخط ایرانیان خارج از کشور با دو پیام رسان، دادرسی الکترونیک با سه شرکت و در تبدیل گفتار به متن با دو شرکت همکاری می‌کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به یکی از خدمات اخیر ارائه شده به شهروندان اشاره کرد و گفت: سامانه استعلام معاملاتی افراد که به تازگی از آن رونمایی شد مورد استفاده ۳۰ شرکت و سکو از جمله بانکها، شرکت‌های اعتبار سنجی، وام دهی قرار گرفت از این رو برخی از خدمات ارائه شده که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته در زیست بومی انجام میشود که سایر شرکت‌ها و سکو‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند از این رو خدمات ارائه شده با همکاری شرکت‌ها و سکو‌های دانش بنیان و برای کمک به حل معضلات آن‌ها انجام می‌شود.

کاظمی فرد گفت:به کمک شرکت‌های دانش بنیان در زمینه احراز هویت یک و نیم میلیون نفر تا کنون از سامانه احراز هویت برخط استفاده کرده اند با کمک شرکت‌ها ثبت ثنا کردند که این آمار فقط ثبت نام غیر حضوری است.

وی ادامه داد: نگاهی که قوه قضاییه نسبت به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است نگاه نوینی است، نگاه سنتی استفاده از یک شرکت برای انجام خدمات ویژه به پیمانکار بود، اما نگاه امروزه ما این است که می‌خواهیم یک زیست بومی از شرکت‌ها که در زمینه حقوقی قضایی فعالیت می‌کنند برای ارایه خدمات داشته باشیم که در این زیست بوم‌ها بحث مدل‌های تجاری، تداوم کسب وکار، کیفیت‌ها و نظارت‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

پردیس نو آوری‌های حقوقی و قضایی با هدف اخذ ایده‌های خلاق

وی به همکاری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پردیس نوآوری حقوقی و قضایی که با همت معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته است، بزرگ‌ترین زیرساخت حمایتی برای توسعه نوآوری‌های این حوزه و اتصال فناوری‌های مدرن به اکوسیستم حقوقی و قضایی است که بستری برای رشد تیم‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاق در حیطه‌های گوناگون حقوقی و قضایی که تسریع و تسهیل انواع فرایند‌های این حوزه را دنبال می‌کند فراهم می‌آورد.

کاظمی فرد ادامه داد: در پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی چندین رویداد در حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی برگزار کرده ایم در این رویداد‌ها شرکت‌هایی که با این زیست بوم آشنایی ندارند را با قوه قضاییه و فرایند‌های قضایی آشنا میکنیم و در این زمینه اطلاع رسانی‌های لازم را در زمینه‌هایی که نیازمند تعامل هستیم انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از رویداد‌های برگزار شده با موضوع خدمات غیر حضوری قضایی بوده است گفت: شرکت‌های دانش بنیان مرتبط در این رویداد‌ها حضور پیدا کرده اند و پس از طرح نیاز‌ها در این حوزه به سوالاتشان پاسخ داده ایم اگرچه ما نیز باید زیر ساخت‌هایی را در مرکزآمار فراهم کنیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری ارائه خدمات حقوقی و قضایی را برای شهروندان ممکن کنیم.

شرکت حداکثری دانش‌بنیان‌ها مزیت است

کاظمی فرد با بیان اینکه شرکت حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه برای ما مزیت است گفت: یکی از موضوعات مهم در برون سپاری‌ها مسئله امنیت است، که در این زمینه نیز باید بگوییم که همه موارد لحاظ شده است و گا‌ها گاهی اگر خدماتی با تاخیر ارایه میشود به دلیل نظر گرفتن مسایل امنیتی آن است اگر بخواهیم چالش‌ها امنیتی و معضلاتی که به دلیل تجمع اطلاعاتی ممکن است به وجود آید را بر طرف کنیم باید بعضی از خدمات در بخش خصوصی را بازطراحی و به مدلی تبدیل کنیم که قابل واگذاری باشد که از ضمایم کار است.

 ارائه کلیه خدمات قضایی به صورت غیر حضوری

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با ابراز تمایل نسبت به توسعه خدمات غیر حضوری قضایی گفت:یکی از کار‌هایی که به زودی انجام خواهد شد این است که همه خدماتی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌دهند را بتوانیم به صورت غیر حضوری به شهروندان ارئه دهیم و در این مسیر این امکان را برای سکو‌های بخش خصوصی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری میزان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا