مجتبی یوسفی: قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها در راستای توجه به تولید بار اول تصویب شد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها در راستای توجه به تولید بار اول تصویب شد،گفت: تصویب این قانون یک دهه آرزوی شرکت‌های دانش‌بنیان بود. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا، مجتبی یوسفی،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در  مورد حمایت از تولید بار اول گفت: یکی از دغدغه‌های متخصصین حوزه دانش‌بنیان‌ها حمایت از تولیداتشان است. در این رابطه هم پیشکسوتان بسیار خوبی  از نظر حرفه‌ای و تجربی داریم و هم جوانهای خوب و با انگیزه‌‌ای داریم. یکی از موضوعات این بود که ما در مجلس از تولید اولی‌ها حمایت می‌کردیم و در همین راستا قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها را در سال ۱۴۰۰مصوب کردیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱را در توجه به اشتغال توجه به دانش‌بنیان‌ها عنوان کردند. چراکه ما بحران بیکاری تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی را داریم. نمی شود به روش‌های سنتی گذشته عمل کرد،نمی‌شود هرکسی پارتی و ارتباط داشت وارد دستگاه دولتی شد ولی متخصصین ما بیکار باشند. 

یوسفی تاکید کرد: مجلس باید دو اقدام را انجام می داد و در همین راستا  قانون شرکت‌های دانش بنیان را تصویب کرد. تصویب این قانون یک دهه آرزوی شرکت های دانش‌بنیان بود. خوشبختانه از تعداد برخی افراد قانون دان قانون شکن که ارتباطاتی در وزارتخانه‌ها داشتند در این دولت کم شد و  به سمت شفافیت حرکت شد.این افراد برای واردات ارتباطاتی داشتند، امضاهای طلایی می گرفتند و جنسی را که شرکت دانش‌بنیان تولید می‌کردند را وارد‌می‌کردند برای اینکه یا منفعت خودشان را داشتند یا پورسانت می‌گرفتند. برخی از شرکت‌های تو در تو به برخی از مسئولان دولتی برمی‌گشت.تعداد این شرکت‌ها الان در این دولت کم شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: در این دولت ما در وزارت نفت بیش از سه برابر افزایش حمایت از شرکت‌های  دانش‌بنیان را داشتیم. الان با توجه به لیستی که وجود دارد شرکت‌های داخلی برای تامین کالا و خدمات از شرکت‌های وارد کننده پیشی گرفته بودند. این رقم از پنج میلیون دلار به پنجاه میلیون دلار افزایش یافت. این توانمندی وجود دارد البته ما معتقدیم باید از تولید کننده واقعی نه تولید کننده‌های رانتی که صنایع را دچار مشکل کرده‌اند حمایت شود. 

وی خاطر نشان کرد: مجلس منابع مالی را در تبصره‌های ۱۶و۱۸بودجه ۱۴۰۱پیش بینی کرده است  و دولت هم قدم‌های

خوبی برداشته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا