محمدرضا قربانی: نیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی فضای کار ندارند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: حدود نیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان فضای کار ندارند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمدرضا قربانی اظهار کرد: حدود ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و نوآور در استان وجود دارد که تقریباً ۶۰ مورد از آن‌ها فضای کار ندارند و باید تامین فضای کاری آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بند ب ماده ۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند منابع و اختیارات خود را با اولویت استفاده از ظرفیت همه ذی‌نفعان، شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای تکمیل و توسعه زنجیره‌های ارزش یادشده و تسهیل سرمایه‌گذاری و ارتقای توانمندی‌های فناورانه و تولیدی اقلام راهبردی در داخل کشور و توسعه صادرات آن‌ها اقدام کنند.

قربانی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی براساس این قانون موظف به همراهی برای پا گرفتن شرکت‌های زیرمجموعه پارک هستند؛ اما گاهی شاهد بهانه‌های مختلف دستگاه‌های استان برای در اختیار قرار دادن فضای بدون استفاده آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: بعضی دستگاه‌های اداری استان فضاهای بدون استفاده‌ای دارند که چند سال است خاک می‌خورد؛ اما حاضر نیستند آن‌ها را در اختیار شرکت‌هایی که برای اشتغالزایی جوانان و توسعه استان و کشور تلاش می‌کنند، قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: از تمام ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان استفاده و شرکت‌ها و واحدهای بسیاری را در همان محل مستقر کرده‌ایم؛ اما نیاز به فضای بیشتری داریم تا بتوانیم حمایت‌های بهتری را ارائه کنیم.

وی به میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات محصولات این شرکت‌ها تا سال ۱۳۹۹ دستاورد قابل قبولی نبود و حدود ۱۸ هزار دلار بود؛ اما سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در شش ماه نخست امسال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.

قربانی اضافه کرد: میزان اشتغال ایجادشده در این شرکت‌ها سال ۱۳۹۹ حدود ۶۷۰ نفر بود که سال گذشته به ۱۰۸۶ نفر و در شش ماه امسال به بیش از ۲۳۵۰ نفر رسید.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا