آغاز نخستین رویداد مردمی اشتغال استان اردبیل

نخستین رویداد مردمی اشتغال استان اردبیل با حضور جمعی از کارفرمایان، کارآفرینان و کارجویان در دانشگاه مدیریت صنعتی اردبیل آغاز شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، روز دوشنبه در حاشیه این رویداد تشریح کرد: رویداد مردمی اشتغال با هدف تسهیل ارتباط کارجویان با کارفرمایان در راستای تامین نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و معرفی سریع‌تر فرصت‌های شغلی به کارجویان آغاز به کار کرده است.

بهروز رحیم‌زاده افزود: این رویداد که تا فردا ادامه خواهد داشت، از یک سو نیاز کارفرمایان به تامین نیروی کار و از سوی دیگر زمینه معرفی راحت‌تر فرصت‌های شغلی به افراد جویای کار را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: حضور جمعی از مرکزهای کاریابی غیردولتی در کنار مدیران کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی در این رویداد فرصت بی‌نظیری ایجاد کرده و کارجویان با استفاده از آن می‌توانند به تناسب فرصت‌های شغلی مورد نیاز اعلامی از سوی کارفرمایان مشغول کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بازشناسایی ظرفیت‌های ویژه اشتغال و تقویت ارتباط کارجویان با کارفرمایان را از دیگر هدف‌های برگزاری این رویداد عنوان کرد و گفت: همه کارفرمایان، کارجویان و مدیران موسسه‌های کاریابی می‌توانند در این رویداد مشارکت داشته و در کنار شناسایی نیروی کار مورد نیاز ، فرصت‌های شغلی مورد نظرشان را هم معرفی کنند.

در حال حاضر ۴۱ دفتر کاریابی ، یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی ، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل فعال است.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد، برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا