درباره ارزیابی ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان برای حضور در بازار‌های جهانی

به گفته کهنسال امسال در باشگاه  صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ، شرکت‌ها بر اساس چهار شاخص فنی، مدیرت صادراتی ، شرکتی و بازاری و مالی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری‌های معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: دومین رویداد باشگاه شرکت‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه صادرات و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ۲۹ بهمن در تهران برگزار می‌شود.  دراین رویداد آیین‌نامه باشگاه صادراتی رونمایی خواهد شد.  

کهنسال در ادامه افزود: امسال شرکت‌ها بصورت رایگان میتوانند در باشگاه ثبت‌نام و مورد ارزیابی کارشناسان معاونت  علمی و فناوری قرار بگیرند.

مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری‌های معاونت علمی و فناوری با اشاره به تاسیس باشگاه صادرات دانش‌بنیان در سال ۹۷ بیان کرد: مطالعات و تحقیقات فراوانی در زمینه ارزیابی صادراتی شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت و در نهایت شاخص ارزیابی در سه دسته شرکتی، فنی و بازاری مصوب شدند. تا انتهای پارسال و براساس مدل ارزیابی مصوب، ۹۴۸ شرکت دانش‌بنیان ارزیابی و رتبه‌بندی شدند.  

کهنسال  خاطر نشان کرد: امسال، مدل قبلی با اعمال تغییرات به مدل “ارزیابی جامع صادراتی ” و با رویکردی جدید تبدیل شده است. در مدل جدید، شرکت‌ها بر اساس چهار شاخص اصلی شامل فنی، مدیرت صادراتی، شرکتی و بازاری و مالی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: امسال ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مورد ارزیابی باشگاه صادراتی با هدف توسعه بازار‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان و نشان‌سازی قرار می‌گیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا