محمود کریمی بیرانوند: نرخ بیکاری در ۲۵ استان کشور تک رقمی شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در ۲۱ استان کاهش و در ۲۵ استان دیگر کشور تک رقمی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، محمود کریمی بیرانوند روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرحهای سفر وزیر کار به لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، به آخرین نرخ بیکاری کشور‌ که مرکز آمار منتشر کرده تابستان امسال منتشر کرده بود اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار شاهد کمترین نرخ بیکاری ظرف سه دهه اخیر بودیم و نرخ بیکاری ۷.۹ درصد عنوان شده ، این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی ۶ درصد افزایش پیدا کرده و کاهش نرخ بیکاری حاصل جنب و جوش بازار کار است که یک اتفاق مثبتی برای اشتغال کشور است.

وی با اشاره به اینکه کارهای کارشناسی خوبی در حوزه شناسایی ظرفیت‌های استانی انجام شد، افزود: پروژه‌های پیشنهاد شده مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی داشت، تا قبل از سفر وزیر این مصوبات چکش کاری می‌شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار ورفاه احتماعی بیان کرد: امیدواریم اقدامات ویژه‌ای از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و امورات فرهنگی ورزش انجام بشود.

کریمی بیرانوند گفت: نرخ خالص اشتغال ۹۰۷ هزار بوده که رقم قابل توجهی است، ما شاهد کاهش ۱.۲ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، کاهش نرخ بیکاری ۱.۸ زنان، کاهش یک درصد بیماری اشتغال ناقص و کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در روستاها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ۲۱ استان کاهشی در ۲۵ استان تک رقمی، ۱۹ استان ۷ درصد به پایین، دو استان ۵ درصد، ۱۰ استان ۶ درصد است، ادامه داد: این کاهش بیکاری نشان می‌‌دهد که بازار کار روند خوبی پیدا کرده است اما به نقطه پایدار و مطلوب نرسیده‌ایم.

کریمی بیرانوند هدف گذاری اشتغال وزارت کار را یک میلیون و ۸۸ هزار عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۵ درصد یعنی ۹۲۰ هزار این هدف گذاری محقق شده ، همچنین هدف گذاری در لرستان ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر بوده که ۲۱ هزار و ۳۳۶ نفر آن محقق شده است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا