درباره واگذاری چهار قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: واگذاری زمین‌های پارک‌های علم و فناوری به بخش خصوصی، توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، ابراهیمی گفت: چهار قطعه زمین هزار متری پارک علم و فناوری البرز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی برای توسعه همکاری‌ها با اجاره طولانی مدت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گرفت که امیدواریم تا پایان سال مشارکت‌های این نهاد با بخش خصوصی افزایش یابد.

وی با اشاره به آغاز در اختیار قرار دادن زمین‌های پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور افزود : در دوره جدید مدیریت مجموعه فاخر جهاد دانشگاهی ، یکی از راهبرد‌های اصلی مشارکت با بخش خصوصی است. 

معاون رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مشارکت جهاد دانشگاهی با بخش خصوصی به‌عنوان یک استراتژی از چند طریق قابل انجام است گفت : بعضی از روش‌ها که درگذشته نیز خبر‌هایی در رابطه با آن منتشر شده است به این طریق بوده که بخش خصوصی بر روی دانش فنی کسب‌ شده جهاد دانشگاهی سرمایه‌گذاری می‌کند که از این طریق در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان جذب منابع از بخش خصوصی داشتیم.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی ، روش دیگر مشارکت با بخش خصوصی را در توسعه زیرساخت‌ها نام برد و افزود: لزوماً در این روش آورده جهاد دانشگاهی فقط دانش فنی نیست، مثلاً ممکن است یک ساختمان یا زیرساخت دیگری نیز برای مشارکت ارائه شود و درنتیجه شرکتی مشترک تشکیل و فعالیتش را انجام دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه برای این روش مصوبات خوبی در هیئت‌ امنا، شورای معاونین و شورای پذیرش شرکت‌های جهاد دانشگاهی تصویب شد گفت : با سرمایه حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی جهاد دانشگاهی امیدواریم با انعقاد قرارداد‌ها تا پایان سال دو برابر این میزان یعنی هزار میلیارد تومان آورده بخش خصوصی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه علاوه بر این روش‌ها، نوعی مشارکت با بخش خصوصی است که توسعه زیست‌بوم و اکوسیستم نوآوری کشور را به دنبال خواهد داشت افزود: این روش بحث واگذاری زمین‌های پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور متقاضی بوده؛ زیرا اساساً یکی از کارکرد‌های پارک‌های علم و فناوری در اختیار قرار دادن فضای کار به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است. 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا کارگروهی تشکیل شد تا آیین‌نامه‌های مربوطه را تنظیم و شرایط متقاضیان را بررسی کند گفت: از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری البرز ۱۲ درخواست زمین دریافت کردیم که پس از پالایش به چهار تقاضا پاسخ مثبت دادیم.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی بابیان اینکه به هرکدام از متقاضیان هزار متر زمین با شرایط کاملاً مناسب برای مدت ۵۰ سال واگذار شده است افزود: طبق توافق انجام‌شده متقاضیان ظرف مدت یک و نیم سال باید ساختمان‌ها را بنا کنند تا کار تولیدی در آنجا آغاز شود.

ابراهیمی گفت: آقای دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ، در این مراسم از جهاد دانشگاهی بابت این اقدام بسیار قدردانی و قول هرگونه کمک به عملیاتی شدن این طرح را داد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح چه از محل اجاره زمین‌ها و همچنین تولید شرکت‌ها، یک درآمدزایی برای جهاد دانشگاهی خواهد داشت افزود: با تأکید رئیس جهاد دانشگاهی این حرکت با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و خوش‌بینیم تا پایان امسال ۱۵ تا ۲۰ زمین بر اساس تقاضا‌ها در اختیار بخش خصوصی داده شود.

وی گفت: با این طرح به دلیل آنکه ذینفعان پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی زیادتر می‌شوند سرعت توسعه و آبادانی نیز سریع‌تر خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا