رضا اسدی فرد: دانشگاه‌ها و مدارس باید به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان حرکت کنند

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه دانش بنیان در استان‌ها، گفت: دانشگاه‌ها و مدارس در استان‌ها باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «رضا اسدی فرد» عصر جمعه در اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) تبریز افزود: اگر مردم، دانشجویان، دانش آموزان فعالان اقتصادی و شرکت ها درگیر اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان شوند، توسعه کشور در این حوزه رونق می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی باید از دانش برای کشور ارزش ایجاد کرد، یادآور شد: از دانش باید برای رفاه و توسعه کشور کمک گرفت و این کار با توسعه زیرساخت های دانش بنیان در استان ها و ورود مردم به این عرصه محقق می شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی، گفت: این نمایشگاه جایگاه خود را در سطح ملی و منطقه به دست آورده و باید ادامه یابد.

اسدی فرد، ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری آماده همکاری با جوانان و علاقه مندان به ایجاد استارت آپ و فعالان اقتصادی علاقه مند به نوآوری و فناوری است.

احیای پارک علم و فناوری ربع رشیدی در برنامه وزارت علوم قرار دارد

مدیرکل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره ملی فناوری ایران (جمفا) از سوی این وزارتخانه پیگیری می شود، گفت: امسال این جایزه در یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی پایه گذاری شد و امید است در سال های آینده با ایجاد چارچوب و ساختار جدید برگزار شود.

«امید رضایی فر»، با اشاره به اینکه در این زمینه مشوق های لازم در وزارت علوم در حال برنامه ریزی است، افزود: در این دوره از نمایشگاه رینوتکس دستاوردهای مناسب و خوبی ارایه شده بود و اضافه شدن بخش دانش آموزی (رینوفست) به این دوره موجب رونق بیشتر آن شد.

وی ضمن اعلام آمادگی همکاری با دانشسراها و مجموعه های آموزش و پرورش در حوزه نوآوری و فناوری، اظهار کرد: تلاش می شود در پارک های علم و فناوری جایگاه ویژه ای به دانش آموزان اختصاص یابد.

رضایی فر، ادامه داد: احیای میراثی پارک علم و فناوری ربع رشیدی از برنامه های ملی وزارت علوم بوده و تلاش داریم که با همکاری مدیران استانی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مجموعه احیا شود.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) همزمان با اولین نمایشگاه رینوفست و هم‌چنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران از ۱۴ تا ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

در اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) تبریز از تیم ها و نفرات برتر این دوره با اهدای لوح تقدیر، تابلو فرش، تندیس و جایزه نقدی قدردانی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا