درباره ضرورت اتصال بین شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه آمپر با خارج از کشور

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به هم‌افزایی و اتصال بین شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه آمپر با خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و هیئت همراه در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با تاکید بر اینکه باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های علمی و تعاملات فناورانه میان کارخانه نوآوری آمپر با متخصصان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور صورت گیرد، گفت: برای آغاز این مهم ما در مرکز تعاملات بین‌المللی هم در معرفی آمپر در پاویون‌های ایران در خارج از کشور و هم در اعزام هیئت‌های خارجی در ایران به بازدید از آمپر و هم معرفی آمپر به عنوان یکی از پایگاه‌های جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی بازگشته از خارج از کشور اقدام خواهیم کرد.

 میرآبادی افزود: کارخانه نوآوری آمپر با حضور در بازار اصلی حوزه‌های ماموریتی خود یکی از ظرفیت‌های جذاب و روزآمد در زیست‌بوم علم و فناوری کشور است.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری افزود: آمپر با جمع کردن اجزای مختلف این زیست بوم چه از بعد نیروی انسانی و توانمندی دانشی در کنار هم و به زیر یک سقف توانسته فضایی بسیار زیبا و پویا و بانشاط را ایجاد کند که متخصصین، دانشمندان و فعالان این حوزه که همگی جوان هم هستند دور هم گرد آمده و این نشان از پویایی و عملکرد مدیریت آمپر است. اثرگذاری علم و فناوری در حوزه‌های مختلفی، چون فناوری‌های نرم، خودرو‌های هوشمند و برقی و سلامت و سالمندی فرصت ارزشمندی برای همکاری‌های مشترک است.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توان با ایجاد کارگروه مشترک، گفت: با توجه به انتخاب‌های هوشمندانه محصولات و خدمات که همگی دارای بازار‌های بسیار خوب در خارج و داخل کشور هستند و همچنین اقدامات و زیرساخت‌های موجود مجموعه، می‌توان با یک هم‌افزایی اتصال بین شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه آمپر را با خارج از کشور داشته باشیم.

 میرآبادی ضمن تاکید به علاقه همکاری و فعالیت ایرانیان مقیم کشور‌های دیگر با مجموعه‌های داخلی، بیان کرد: متخصصین و افرادی که خارج از کشور را تجربه کار کردن و زندگی را دارند، با توجه کسب تجربه و حس خوب، علاقه ویژه‌ای به این نوع فضا‌ها دارند. مجموعه آمپر به دلیل فضای بسیار خوب، پویا و به‌روزی که برای متخصصین ایجاد کرده، قطعا یکی از دلایل علاقه‌مندی متخصصین خارج از کشور است که می‌توانند فعالیت خود را در این مجموعه داشته باشند و با نگاه توسعه‌ای رو به آینده اقدامات خود را تعریف کنند.

 پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر ضمن معرفی سه شتابدهنده و استارت‌آپ‌های مستقر در کارخانه با تاکید بر توانمندی‌های آمپر به امکان قرار گرفتن به عنوان یکی از پایگاه‌های جذب نخبگان بازگشته به ایران و نیز امکان ارائه و صدور خدمات مهندسی به شکل دهی به معاونت صادرات دانش بنیان در آمپر و نیز کمک به توانمند کردن شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در زمینه کالا‌ها و صادرات دانش بنیان تاکید کرد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا