فعالیت ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال است و زنجان در حوزه شمار و فعالیت این شرکت‌ها رتبه ۱۳ کشور را دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، عباسعلی زمانی افزود:‌ از این تعداد ۶۴ شرکت در مرحله پسارشد، ‌۳۷ واحد در مرحله رشد و ۳۱ شرکت در مرحله پیش رشد قرار دارد.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت ۳۵ درصد شرکت‌ها در حوزه رایانه و نرم افزار، ۱۷ درصد در زمینه فناوری‌ها‌ی شیمیایی مبتنی بر مواد پیشرفته، ۱۲ درصد در زمینه تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، ۱۰ درصد در زمینه علوم انسانی و اجتماعی و صنایع خلاق و ‌۹ درصد در زمینه الکترونیک و برق است، ‌اظهار کرد: مابقی شرکت‌ها در حوزه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، تجاریس‌ازی خدمات، ‌ سیستم‌های خودکار، ‌وسایل پزشکی و فرآوردهای پیشرفته درمان و تشخیص فعالیت دارند.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان به وضعیت بودجه پارک استان اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت‌های متعدد و قابل توجهی که در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان وجود دارد متاسفانه این پارک به دلیل نوپا بودن از نظر بودجه ای در رده‌های پایین جدول استان‌ها قرار دارد.

زمانی با بیان اینکه پارک استان زنجان خیلی دیر و در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و از این جهت جوانترین پارک کشور است، گفت: همه اماکن و ساختمان‌های پارک و علم فناوری استان استیجاری است، با وجود این مشکلات در حوزه نیروی انسانی نیروی جوان و پر انرژی داریم که واقعا به صورت جهادی کار می‌کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا