علی باقری: مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی در مازندران به سه روز کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و با تلاشهای صورت گرفته، مدت زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی در این استان اکنون به سه روز کاهش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی باقری روز دوشنبه اظهار داشـت: مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹، ۱۲ روز و در سال ۱۴۰۰ نیز پنج روز بوده است که با سیاست‌های ابلاغی دولت مردمی سیزدهم و پیگیرهای صورت گرفته اکنون این رقم به سه روز کاهش یافته است.

وی از افزایش بی‌سابقه اعتبارات از محل بند “ب” تبصره ۱۶ مربوط به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مازندران با اهدف ایجاد اشتغال از طریق راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم در سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال جامعه هدف گروه‌های یاد شده در این استان پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به رشد ۱۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات به بخش تعاون در دولت مردمی سیزدهم، گفت: با راه اندازی خط اعتباری ۲ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون، بسیاری از مشکلات تعاونی رفع خواهد شد ضمن اینکه ۱۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به بخش تعاون اختصاص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغل با هدف جست و جوی شغل کارجویان و ثبت رزومه کارجویان، ثبت فرصت شغلی یا یافتن نیروی کار مناسب توسط کارفرمایانف نیاز سنجی بازار کار، و هدایت کارجویان برای کسب آموزش های فنی و حرفه ای و افزایش مهارت آموزی در این استان خبرداد و گفت که با راه اندازی این سامانه، بسیاری از مشکلات کارفرمایان و کارجویان رفع شده است.

باقری، تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال در مازندران را از جمله طرح های مهم و در دست اقدام عنوان کرد و از تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های مشکل‌دار و غیر فعال در استان خبرداد.

وی شمار تعاونی‌های فعال در بخش صنعت را بیش از یکهزار و ۴۰۰ واحد، بخش کشاورزی ۲ هزار و ۱۹۷ و بخش خدمات را نیز با ۲ هزار و ۴۸۸ تعاونی ذکر کرد و گفت: در ۲ سال گذشته از تعاونی مازندران بیش از هفت هزار مورد بازرسی و نظارت صورت گرفت.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا