امیر شهسوار: ظرفیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک فناوری ارومیه فراهم است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: شهرک فناوری ارومیه در سیر داغی ارومیه ظرفیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را دارد در حالی که تاکنون فقط ۲۵ شرکت برای دریافت زمین قرارداد امضا کرده اند.

به گزارش کارفرینی پرس به نقل از ایرنا، امیر شهسوار افزود: یکی از ظرفیت‌های معطل مانده شهرک صنعتی در آذربایجان‌غربی مربوط به شهرک فناوری یود که با تصویب دولت سیزدهم، کار احداث آن از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: مساحت این شهرک ۳۲ هکتار است که فاز اول آن عملیاتی شده و هم‌اکنون در حال ارائه زمین به شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی درخصوص استقبال شرکت‌های دانش بنیان از این ظرفیت اظهار کرد: تاکنون ۲۵ شرکت در قالب قرارداد، زمین خود را دریافت کرده‌اند و ۱۲ واحد هم‌ اکنون در حال احداث است.

شهسوار ادامه داد: این زمین‌ها بر اساس اولویت، تناسب نیاز و کارایی طرح‌شان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده، بر اساس قوانین موجود زمین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۴ شرکت دانش بنیان ثبت شده در استان وجود دارد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تمامی شهرک‌های صنعتی استان پراکنده هستند و شهرک فناوری ارومیه ظرفیت جدید و امکان نوینی برای تولیدکنندگان فراهم کرده است که می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی در این شهرک نبود راه مستقیم بود که برای رفع آن، یک جاده اختصاصی ۲ کیلومتری احداث و این مشکل برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در آذربایجان غربی وجود دارد؛ از این تعداد ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که ۲۱ مورد شهرک صنعتی و ۶ مورد ناحیه صنعتی است.

۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی هم در حال مطالعه است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا