عباس علی‌آبادی: اصناف در قالب بازارچه‌های تخصصی ساماندهی می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد برندهای صنفی و ساماندهی اصناف در قالب بازارچه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های وزارتخانه برای اصناف و بازار است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه که در قالب دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در نشست با اعضای اتاق اصناف شهرستان‌های این استان افزود: ایجاد برندهای صنفی در توسعه تجارت و صادرات نقش موثری دارد و نباید تنها برند تولید داشته باشیم و برند صنفی نیز باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: اصناف باید به سمت تجمیع شدن و رفتن به بازارچه‌های تخصصی بروند تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و تجمیع اصناف و ایجاد یک بازار در هم تنیده زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت های مشترک را فراهم می‌کنند.

علی‌آبادی تصریح کرد:به دنبال ایجاد شهرک‌های صنفی اختصاصی هستیم که به کمک آن‌ها می توانیم صادرات صنعتی را افزایش دهیم و حتی شهرک‌های صنفی می‌توانند به صنعت گردشگری نیز کمک کنند و به کمک روش‌های دیجیتالی از تمام دنیا مشتری جذب کنند، در وزارتخانه به دنبال تبدیل این ایده به مدل‌های واقعی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: کسبه و بازار نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و حضرت امام راحل تکیه و تأکیدشان بر بازار بود.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: از نظر دولت، کسبه و اصناف و بازار از ارکان اصلی حکومت است و به نقش و جایگاه این قشر در برنامه ریزی ها توجه می شود.

به گفته وی، دشمنان به دنبال کنترل ما هستند و از این رو کنترل اقتصاد ما را در دستورکار قرار داده‌اند که لازمه آن محدود کردن و کوچک کردن اقتصاد ماست ولی اصناف می‌تواند با گسترش اقتصاد کمک زیادی در مقابله با دشمنان انجام دهند.

علی‌آبادی یادآور شد: کسبه و بازاریان با تحریک تقاضا می‌توانند موجب گسترش اقتصاد و ایجاد رونق در تولید شوند و تحریک تقاضا موجب رشد تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اصناف و بازار در نقطه انتهایی زنجیره تولید تا مصرف قرار دارند و می‌توانند تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی و زمینه‌سازی تولید در کشور داشته باشند.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: نرخ تحولات در عرصه اقتصاد بازار در سال‌های اخیر در حال بیشتر شدن است و بازار به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است و اصناف باید در این عرصه مبدع و مبتکر باشند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: ضرورت دارد اصناف در عرصه دیجیتالی شدن بازار پیشتاز باشند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، فروش دیجیتالی اتفاق خواهد افتاد و نمی‌توانیم با مزیت‌هایی که این فروش دارد از آن چشم‌پوشی کنیم.

علی‌آبادی با اشاره به نقش اصناف در حمایت از تولید داخلی گفت: حمایت از ساخت داخل از کسبه شروع می‌شود و کسبه می‌توانند با معرفی محصولات خوب ایرانی و گرفتن درصد سود کمتر از فروش کالاهای داخلی موجب تقویت رشد تولید داخلی شوند.

وی افزود، همه وظیفه داریم که به تولید کننده کمک کنیم، چون پرسنل واحدهای تولیدی کشور، فرزندان ما هستند و حمایت از تولید داخل حمایت از جوانان این مرز و بوم است.

به گزارش ایرنا، در این نشست جمعی از فعالان حوزه اصناف و بازار چهارمحال و بختیاری دیدگاه های خود را مطرح کردند.

رییس‌جمهور و تعدادی از وزرای هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه وارد این استان شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا