215 شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر هستند

هم اکنون ۲۱۵ شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است که از این تعداد ۶۸ شرکت موفق به کسب عنوان دانش‌بنیان از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور شده است.

به گزارش کارآفرین پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین مطالبات و درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای تجاری سازی ایده‌های خود است که انتظار می‌رود در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۵ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر است که از این تعداد ۶۸ شرکت موفق به کسب عنوان دانش‌بنیان از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور شده است.

پیرعلی ادامه داد: اشتغال بیش از یک هزار و ۶۲۰ نفر و گردش مالی ۶۲۰ میلیارد تومانی از دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: فضا‌های در اختیار پارک علم و فناوری استان شامل فضای آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری ۱۲ هزار مترمربع است و ۱۰ هکتار زمین هم در حال واگذاری و آماده‌سازی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌هاست.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، یکی از مهمترین نیاز‌ها و مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان را اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به تمامی شرکت‌های دارای دانش فنی اعلام کرد و گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان برای تبدیل ایده‌های خود به محصولات تجاری نیازمند اعتبارات ارزان‌قیمت هستند که انتظار می‌رود از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و صندوق نوآوری و شکوفایی محقق شود.

پیرعلی گفت: چالش دیگر این حوزه نبود بازار مناسب برای فروش محصولات تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان است که پیشنهاد می‌شود در این خصوص شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و با ترک تشریقات و بدون مناقصه محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند.

وی با اشاره به تدوین بسته پیشنهادی این نهاد برای سفر دوم رئیس‌جمهور، افزود: برای تکمیل فضای اتاق تمیز (کلین روم) آزمایشگاهی که شامل تولید محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی است نیازمند اعتبار هستیم که امید می‌رود در سفر دوم رئیس‌جمهور مصوب شود.

پیرعلی ادامه داد: تامین فضای شش هزار متری برای شرکت‌های IT و ICT و تامین فضا برای ایجاد مرکز کشت بافت گیاهی دو نیازمندی و پیشنهاد پارک علم و فناوری استان به شمار می‌رود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا