هشت شرکت کرمانشاهی درجه دانش‌بنیان دریافت کردند

دبیر ستاد هماهنگی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال هشت شرکت موفق به دریافت تاییدیه‌های دانش‌بنیان شدند، گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از ۸۰ به ۸۸ شرکت رسیده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سیامک آزادی، اظهار کرد : امسال شرکت‌های فنی مهندسی راه اندیشان بهار صدرا (برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار)، قصر سیستم زاگرس (برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار)، لرزه بدل کار (مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی)، کاوشگران داده پرداز زاگرس (برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار)، خاک پی سنگ آسا (ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته)، آرمان تجارت کشاورز (فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی)، کیا زیست پیشرو بارمان (دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان) و شرکت سانا صنعت ماندگار (برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار) موفق به دریافت تاییدیه‌های دانش‌بنیان شدند.

وی در ادامه گفت : هرکدام از این شرکت‌ها در مراحل مختلفی از تولید قرار دارند بطوریکه سه شرکت به مرحله فروش رسیدند و بقیه شرکت‌ها هم نوپا هستند و در حال حاضر نمونه اولیه محصول آنها تایید شده و در چند ماه آینده می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان مقام نخست غرب کشور را از نظر تعداد شرکت های دانش‌بنیان دارا هستیم، تصریح کرد: نیمی از این شرکت‌ها توانسته اند به مرحله فروش محصول برسند که دستاورد ارزشمندی است و در عین حال ۲۲ محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان تولید می‌شود که یا تنها تولید کننده و یا اولین تولید کننده آن محصول در کشور هستیم.

وی در ادامه به تشریح ۱۱ شاخص ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت و اظهار کرد : این شاخص‌ها شامل تعداد و تناوب تشکیل جلسات ستاد، برنامه‌ریزی اقتصاد دانش‌بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، تعیین ماموریت پارک علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان استان، تعیین ماموریت بنیاد نخبگان، اقدامات تسهیل گرایانه، افزایش تولید دانش‌بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش‌بنیان، صادرات دانش‌بنیان و رفع چالش‌های اصلی استان با راه حل‌های دانش‌بنیان است.

آزادی تصریح کرد: باید گزارش عملکرد استان در این شاخص‌ها تهیه شده و برای وزارت کشور ارسال شود، بنابراین تمام دستگاه‌ها در شاخص‌هایی که به حوزه کاری آنها مربوط است باید گزارش خود را ارائه کنند، بطور مثال در بحث اقدامات تسهیل گرایانه باید مشخص شود چه میزان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته و چه تعداد مجوز برای فعالیت آنها صادر شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: در بحث شاخص “رفع چالش‌های اصلی استان با راه‌حل‌های دانش‌بنیان” هم باید سه چالش اصلی مبتنی بر سند آمایش استان تهیه و بررسی شود که کدام چالش‌ها با فعالیت‌های دانش‌بنیان قابل رفع است.

وی گفت : در این زمینه پیشنهاد می شود پس از احصاء سه چالش اصلی استان، رویدادی برگزار شده و با اعلام فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان بخواهیم که راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌های بیان کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا