نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد

نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور در دانشگاه شیراز با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ کشاورزی و دامپزشکی راه‌اندازی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور در دانشگاه شیراز با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی و دامپزشکی راه‌اندازی شد.

این پردیس دربردارنده ۲ بخش «دهکده فناوری دامپزشکی» و «دهکده فناوری کشاورزی» است و در حال حاضر، دهکده فناوری دامپزشکی آن، با انتشار فراخوانی به‌منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نشست آشنایی با دهکده، آغاز به کار کرده است.

حامد دهقان‌پور رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز در مراسم معرفی دهکده دامپزشکی دانشگاه اظهار کرد: پردیس (دهکده) علم و فنّاوری کشاورزی و دامپزشکی به‌منظور فراهم‌آوردن زمینه توسعه فعالیت کسب و کار‌های دانش‌محور در دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازمندی‌های صنعت و جامعه به صورت تخصصی با همکاری پارک علم و فناوری استان تشکیل شده است.

او به مأموریت‌های دهکده فناوری دامپزشکی پرداخت و ادامه داد: توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه، تکمیل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به ویژه در حوزه هوشمندسازی و پسماند‌های کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در صنعت دامپزشکی و توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حیوانات (دامی و خانگی) و همچنین حمایت از رفع نیاز‌های فناورانه بخش کشاورزی (فناوری مرتبط با بذر، توسعه فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء و نهاده‌های دامی) از جمله مأموریت‌های این دهکده است.

فراخوان جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز

دهقان‌پوربا اشاره به فراخوان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی، تصریح کرد: به‌منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز فراخوانی منتشر شده و حمایت‌های مختلفی از جمله خدمات استقرار، آموزش‌های کسب و کار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه خدمات تجاری‌سازی فناوری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ آبان‌ماه، از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی B۲n.ir/g۲۰۵۹۲ در این فراخوان شرکت کرده و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۰۷۱۳۶۲۷۴۲۹۰ تماس بگیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا