محمدعلی کی‌نژاد: دانشگاه‌ها می‌توانند هیات علمی فناور جذب کنند

رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب طرح جذب اعضای هیات‌ علمی فناور در دانشگاه‌ها در این هیات خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی شمال غرب کشور در دانشگاه صنعتی سهند، گفت: پس از بررسی و تصویب این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می‌توانند هیات‌علمی فناور جذب کنند.

وی افزود: با اجرایی شدن این مصوبه اساتیدی که طرح فناورانه داشته باشند می‌توانند طرح خود را در دانشگاه اجرا کنند و ضمن کارآفرینی برای افراد تحصیل‌کرده موجب کسب درآمد برای دانشگاه‌ها شوند.

کی نژاد ادامه داد: ۱۶۰ عضو هیات‌ علمی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه‌های کشور جایابی شده اند و احکام آن‌ها صادر شده است.

وی تاکید کرد: تعداد ۳۶ نفر نیز در فراخوان امسال شرکت کرده‌اند که مراحل جذب این متقاضیان در حال انجام است و به‌زودی در دانشگاه‌ها مشغول خواهند شد.

اسماعیل فاتحی‌فر رییس دانشگاه صنعتی سهند نیز از طولانی بودن فرآیند انجام استعلام‌ها و مراحل سامانه جذب اعضای هیئت‌ علمی انتقاد کرد و خواستار تسهیل پذیرش متقاضیان شد.

وی تاکید کرد: انرژی زیادی برای جذب بهترین افراد در دانشگاه‌ها صرف می‌شود ولی در نگه داشت این افراد دقت لازم نمی‌شود. باید آیین‌نامه‌ها به‌خوبی آموزش داده شود تا مشکلی ایجاد نشود.

فاتحی فر افزود: اکنون بخش اعظمی از وقت و انرژی روسای دانشگاه‌ها صرف جذب بودجه و جذب افراد می‌شود که این امر موجب کاهش بهره‌وری دانشگاه‌ها شده است.

همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور روسای دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیران جذب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های این سه استان در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

در این نشست یک‌روزه، آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ها و مقررات و مسائل و مشکلات جذب اعضای هیات‌ علمی در دانشگاه‌ها طرح و بررسی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا