پارک علم و فناوری با مشارکت ازبکستان و ایران در سمرقند راه‌اندازی خواهد شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: یک پارک علم و فناوری با مشارکت ازبکستان و ایران در شهر سمرقند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه دیدار با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند گفت: پارک علم و فناوری با مشارکت دو کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند ازبکستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این پارک علم و فناوری با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) راه‌اندازی می‌شود.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه، مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور برای راه اندازی این پارک فناوری تا دو ماه آینده آغاز می‌شود، تاکیدکرد: دو طرف ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهند بود.

عبدالرحمن اوف وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان نیز با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به دنبال همکاری در این زمینه هستیم و این پارک در کنار دانشگاه سمرقند راه‌اندازی خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور روز گذشته به دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان به آن کشور سفر کرده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی طی این سفر با وزیر صنعت ازبکستان نیز ملاقات خواهد داشت.

بازدید از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان که ۲۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارند، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه‌های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در سفر به ازبکستان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا