فریبا آیت اللهی: یزد، دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری است

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، فریبا آیت اللهی،‌ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار استان یزد اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان یزد با ۷.۲ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته روند کاهشی قابل توجهی داشته است.

وی افزود:‌ بررسی‌های نرخ بیکاری فصلی سایر استان‌ها نشان داد استان یزد بعد از کرمانشاه دومین استان کشور در میزان کاهش نرخ بیکاری نسبت به بهار سال ۱۴۰۱ است.

مدیر کارآفرینی اداره کار یزد با بیان این‌که نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته و از ۱۰.۶ به ۷.۲ تقلیل یافته است، گفت:‌ همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۵ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ می‌باشد که ۴.۳ درصد از نرخ مشارکت کشوری بیشتر است.

آیت اللهی با اشاره به این‌که در این گزارش میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور ۴۱.۲ درصد، نسبت اشتغال ۳۷.۸ درصد و نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ به میزان ۸.۲ درصد اعلام شده است، تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری کشوری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک درصد کاهش یافته است. این در حالی است که استان یزد در همین شاخص نرخ بیکاری یک درصد پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است.

وی ادامه داد: روند کاهشی شاخص نرخ بیکاری نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوز و افزایش سرمایه گذاری در استان می‌باشد.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تأکید کرد: طبق مصوبه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان رویکرد ما اشتغال جوانان و بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است. امیدواریم تا بتوانیم با انجام مشوق‌های قانونی این میزان را کاهش دهیم.

آیت الهلی افزود: تعداد کاریابی‌های استان در حال حاضر ۵۳ مرکز است که ۴۱ مرکز فعال، ۱۱ مرکز تعلیق و ۱ مرکز مرخصی موقت است.

وی گفت: در استان تعداد ۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در حال فعالیت بوده که از این تعداد مرکز ۲۵ مرکز در حال ارائه خدمت مرکز مشاوره، ۵ مرکز کافه کارآفرینی و ۸ مرکز فضای کاری اشتراکی و ۶ مرکز شتابدهنده در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کارآفرینی و اشتغال اداره کار استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد در رابطه با بهره برداری کاریابی‌های داخلی استان‌ها از سامانه جستجوی شغل با ۹۷ درصد بهره برداری از این سامانه در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت:‌ همچنین از سال گذشته تاکنون با توجه به تسهیل گری و ۱۰ روزه شدن مجوز‌های کاریابی تعداد ۲۷ مجوز کاریابی در استان صادر شده است.

پایان پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا