جزئیات تخصیص منابع بلاعوض و ترجیحی از تبصره۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات تخصیص منابع و تسهیلات بلاعوض و ترجیحی به مجموعه‌های دانش‌بنیان را اعلام کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به نقش وزارت اقتصاد در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور گفت: جریان ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با پیش عنوان مسیر تبدیل علم به ثروت سال‌ها است که در کشور شروع به کار کرده است. متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور صندوق نواوری و شکوفایی کم کم آب رفته اند و نیازهای آن‌ها متناسب با تورم بیشتر شده است.
وی ا‌دامه داد: ما سه دسته شرکت در این زیست بوم داریم. دسته اول شرکت‌هایی هستند که از گذشته تا کنون بزرگ تر شدند و کم کم روی پای خود ایستاده اند، دسته دیگر شرکت‌هایی هستند که علاوه بر روی پای خود ایستادن، تبدیل به صنعت شده‌اند. شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها به صنعت تبدیل شده‌اند، هم اکنون سودهای 300-400 درصدی را می‌سازند.
اما از طرفی شرکت‌های استارت‌آپی ما نیاز به کمک‌های بلاعوض دارند چرا که نیاز به تحقیق و توسعه دارند.
شرکت‌های متوسط نیز هم اکنون به سود رسیده اند و سود های 4-5 درصد ماهانه را دارند. این شرکت‌ها به جای وام‌های بلاعوض 2 میلیاردی ، ترجیح می‌دهند از طریق تبصره 18 وام‌های بزرگ بگیرند و بعد وام را تسویه کنند.
صندوق‌های پژوهش‌های فناوری عموما برای شرکت‌های دسته اول و دوم مفید واقع شده اند.

20 تا 60 همت منابع مورد نیاز برای بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها
معاون علمی رئیس جمهور گفت: بین 20 تا 60 هزار میلیارد تومانی منابع مورد نیاز برای توسعه بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها است که هم اکنون اعدادی که به این شرکت‌ها تعلق می گیرد بسیار کمتر است.
ما باید به این نقطه برسیم که بانک‌ها در نهایت بپذیرند که سرمایه گذاری بر روی برندها و دارایی‌های نامشهود، کمتر از سرمایه گذاری بر زمین و ملک نیست.
بازار ویژه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان تا چندی دیگر راه خواهد افتاد، که در واقع به نوعی بازار سرمایه را به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل خواهد کرد.
انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا